ANNESİZ YAVRU KEDİ BAKIMI

ANNESİZ YAVRU KEDİ BAKIMI

Kediler doğaları gereği her zaman yoğun bir şekilde sevgi ve ilgi isteyen dostlarımızdır. Bu evcil dostlarımızın bazen yoğun hareketleri bizleri bunaltsa dahi istedikleri ilgi ve sevgi her hallerinden belli olmaktadır. Özellikle kediler diğer evcil hayvanlardan farklı olarak yaşamaktadır. İstediği kadar büyük yaşlarda kediler olursa olsun her zaman sevgiye ve ilgiye karşı kendilerini bırakıverirler.

Ankara'daki tüm Veteriner Klinikleri

Kedi bakımı çok zorlu bir iş olsa da en zoru da annesiz bir yavru kedinin 6. Haftaya kadar olan zamanını yalnızlık ve terk edilmişlik hissine kapılmadan atlatmasıdır. Kediler psikolojik bakımdan çok çabuk yıpranan ve psikolojik olarak hemen bozulan hayvanlardır. Bu sebeple 6 haftaya kadar annesini kaybetmiş olan yavruların bakımı oldukça önemlidir.

Eğer sahibi olduğunuz bir anne kedinin yavrusu doğduktan sonra anne kedi kaçar, hastalanır veya ölür ise yavru kedinin bakımını üstlenin ancak sokakta yalnız bir yavru kedi görürseniz ilk önce yavru kedinin yalnız ve terk edilmiş olduğundan emin olun. Yoksa yavru kediyi annesi varken annesiz bırakmış olursunuz.

Annesiz yavru kedi bakımı konusunda size neredeyse her şehirde yardımcı olacak kurumlar bulunmaktadır. Ankara bu kurumların başında gelmektedir. Eğer Ankara ve çevresinde değilseniz arayarak bilgi alabilirsiniz.

Bu kuruluşların size verecekleri en önemli tavsiye yavru kedinizi kesinlikle vücut sıcaklığını sabit tutmaya çalışın olacaktır. Çünkü 6. haftaya kadar yavru kediler kendini anca toplayabilecektir. Vücut sıcaklığı stabil hale getirildikten sonra ikinci en önemli nokta beslenmesidir. Yavru kediler iç güdüsel olarak annelerinden süt emmek için harekete geçerler ancak annesiz yavru kediler için bu durumu sizin sağlamanız gereklidir. Küçük biberonlara ılık süt koyularak küçük başlık ile kedilere içirilmelidir.

Temizlik ve parazit kontrolü de yavru kedilerde en çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Daha belli bir haftayı geçmemiş kedilere aşı yapılamayacağı için kontrolünü ve temizliğini sizin sağlamanız gerekmektedir. İdrar ve dışkısı ile aynı yerde bulunmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Yavru kediyi 6 haftaya getirdikten sonra gerekli parazit aşıları yapılabilir ve artık kendi işlerini kendi görebilecek hale gelebilir.