BİRMAN KEDİSİNİ TANIYALIM – KEDİ TÜRLERİ

BİRMAN KEDİSİNİ TANIYALIM – KEDİ TÜRLERİ

Rivayete göre, Birman kedileri Burma'daki (bugünkü Myanmar) budist tapınaklarında yaşardı ve ölen rahiplerin ruhlarını taşıdıklarına inanılırdı. Bu kedilerden biri olan safir mavisi gözlere sahip Tsim-Kyan-Kse'nin altından bir heykeli vardı ve bu heykel önünde kendisine ibadet edilirdi.

Mun-Ha isimli Lao-Tsun tapınağında Tsim-Kyan-Kse'ye ibadet eden rahiplerden biriydi. Tapınağın 100 kutsal kedisinden biri olan Sinh ise Mun-Ha'nın yol arkadaşı gibiydi ve her akşam altın heykel önünde Mun-Ha ile birlikte ibadet ederdi.

Bir gün Siyam (bugünkü Tayland) yağmacıları tapınağı işgal etti ve Mun-Ha'yı öldürdü. Yerde yatan Mun-Ha'nın kafasına patilerini koyan Sinh, Tsim-Kyan-Kse'nin yüzünü gördü.

Birden Sinh'in beyaz kürkü altın sarısı bir renke dönüştü; yüzü, kuyruğu ve bacakları toprak rengine döndü ve gözleri safir mavisi oldu. Sinh'in patileri ise Mun-Ha'nın saf ruhunun bir sembolü olarak beyaz renkte kaldı. Ertesi sabah, tüm tapınak kedileri aynı değişimi yaşadı. Olayın gerçekleşmesinden üzerinden geçen bir hafta hiçbir şey yemeyen Sinh öldü ve Mun-Ha'nın ruhunu cennete taşıdı.

Birman kedilerinin modern ve daha bilimsel olan hikayeleri ise 1919 yılında, bir çift Birman kedisinin Fransa'ya ulaşması ile başlıyor. Yirminci yüzyılın başlarında Tsim-Kyan-Kse tapınağı tekrar bir saldırıya uğrar ve iki Batılı Auguste Pavie ve Major Gordon Russell rahiplere ve onların kedilerine Tibet'ten kaçmaları için yardım eder. Fransa'ya dönen bu iki kişiye rahipler yardımlarının karşılığı olarak bir çift Birman kedisi gönderir.

İkinci Dünya Savaşı'na kadar Fransa'da türün yetiştirilmesi için çalışmalar yürütülse de savaşın başlaması ile türün soyu tükenmeye yüz tutar ve yalnızca bir çift Birman kedisi kalır. Savaşın ardından tekrar başlayan yetiştirme çabaları sonuç verir ve 1955'te Birman kedileri İngiltere'ye ihraç edilmeye başlar. Tür, 1959'da ise artık Amerika'ya da ulaşmıştır.

Birman kedileri son derece sevecen, nazik ve güvenilir canlılardır. Aynı zamanda insan canlısı da olan Birman kedileri yabancı birini gördüklerinde korkmaktan çok merak eder.

Birman kedilerinin bakımı nazik yapılarından dolayı oldukça kolaydır. Sessiz, ilgilenildiğinde karşılık gösterecek ve çok hareketli olmayacak kedi isteyen kişiler için Birman kedileri ideal canlılardır.