ERKEK Mİ YOKSA DİŞİ KEDİ Mİ?

ERKEK Mİ YOKSA DİŞİ KEDİ Mİ?

Evine kedi almak isteyen kişilerin kafasında soru oluşur. Cinsiyeti göz önünde bulundurmadan kedi sahibi olmak sorumluluk gerektirir. Bunlar normal günlük yiyecek, tuvalet, kutuları değiştirmek, oyun oynamak ve veterinere götürmek ile aşı yaptırmaktır.

Fakat dişi kediler ve erkek kediler arasındaki fark nedir?

Dişi Kediler: seçilen kedinin cinsine bağlı olarak dişi kediler yabancılara karşı daha arkadaş canlısı, daha oyunbaz ya da mızmız, aktif ya da tembeldir.

Avantajı ise kötü kokan kimyasallarla duvarlarınızı ya da mobilyalarınızı boyamayacak olmalarıdır. Dezavantajı ise sıcak günlerde sürekli miyavlamaları olacaktır. Aynı zamanda üretken oldukları zamanda tüm gece miyavlamalarını da göz önünde bulundurmanız gerekecektir.

Bu ritüel de kediniz hamileyken, doğururken, emzirirken de tekrar edecektir. Apartmanda yaşayan kedilerde bu durum daha fazla tekrarlayacaktır. Çünkü beklediği ilgiyi her an alması mümkün olmayacaktır.

Bu durumdan kurtulmak için, hap almalarını sağlayabilir ya da kısırlaştırabilirsiniz. Birinci seçenek eğer hala yavru kedileriniz olmasını istiyorsanız uygundur. İkinci seçenek de kedinizin doğurgan olmasını istemiyorsanız önemli olacaktır. Bunlardan birini seçmeniz önem taşımaktadır. Çünkü kediler hayatları boyunca en az 4 kere doğum yapmazlarsa, piyometra veya yanlış emzirmeye neden olur.

Eğer kedi yavruysa, fazlasıyla bakım yapacaktır. Kediler mükemmel annelerdir. Bu yüzden de yavru kediler için uygun sahipler bulmak zorundayız.

Eğer kedinizi kısırlaştıracaksınız, bunu yapmanız kedinizin vücudu tamamen geliştikten sonra olmalıdır.

Erkek kediler: Erkek kediler genellikle daha tembel, özellikle gün boyunca daha az aktiflerdir. Çünkü zamanlarının çoğunu uyuyarak, yemek yiyerek geçirirler. Erkek kediler geceleri daha aktif olurlar. Bunun nedeni de tamamen doğuştan gelen bir güdüdür. Kendi alanlarını korumak istedikleri için başka hayvanları ya da insanları tehdit olarak algılarlar.

Eğer erkek kediniz iğdiş edilmemişse muhtemelen alanını belirtmek için duvarları, mobilyaları ve diğer nesnelere zarar verirler. Bu yüzden de kediler kendi alanlarını net bir şekilde belirlemiş olurlar. Sorun ise insanların bu tür ifadelerden hoşlanmamasıdır.

Mükemmel cinsinin türemesini engellemek istiyorsak, tek çözüm kısırlaştırmaktır. Kısırlaştırma sizin için çözüm olduğu kadar kendiniz için de çözüm olur. Çünkü erkek kedilerde tuvaletlerini yapma konusunda sıkıntı yaşayabilir. Daha sonra da böbreklerin çalışmamasına ve hatta zamanında müdahale edilmezse ölüme bile neden olabilir.

Bu yüzden de kedin için gerekli önlemleri almalı ve veterinerine beslenme listesi konusunda danışmalısın. Böylece bu sorunu engellemen mümkün olacaktır. Çünkü bu durum erkek kedilerde çok yaygın olarak karşılaşılır. Eğer kediniz böyle bir sıkıntı yaşıyorsa, kısırlaştırma kesinlikle gerekli olacaktır.

Kediler kısırlaştırıldıktan sonra ilk zamanlarda hissettikleri gibi hissederler. Ama bu durum onların çiş yapmalarını elimine edebilir ve böbrekleri tıkayabilir. Buna ek olarak da bu kediler daha fazla yemek yerler ve daha iyi bir şekilde asimile olurlar. Ama gün boyunca onunla birlikte oyun oynarsanız, kilo alma durumu ortadan kalkacaktır.

Kedi sahibi olmadan önce yukarıdaki olasılıkları göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Çünkü bu durumlar tamamen hayatınızı etkileyecektir.