EVCİL HAYVANLAR İÇİN DOĞAL ÜRÜNLER

EVCİL HAYVANLAR İÇİN DOĞAL ÜRÜNLER

Eğer evcil hayvanınızın sağlıklı kalması konusunda ona yardımcı olmak istiyorsanız, doğal ürünleri tercih etmeye başlamak, bu yolda atacağınız büyük bir adım olacaktır. Böyle bir yolu seçmek istediğinizde ise nelerle karşılaşacağınız konusunda veteriner hekimlerin tavsiyelerini sizlerle paylaşmak istiyoruz.

DOĞAL EVCİL HAYVAN GIDALARI

Mamalar, evcil hayvanlarımızın sağlığı için gerçekleştirdiğiniz önemli bir yatırımdır. Bu yüzden harcadığınız her kuruşun buna değdiğinden emin olun! Ayrıca, piyasada sayıları artmaya başlayan doğal içerikli mamaların tercih edilmesinde nelere dikkat etmeniz gerektiğiyle ilgili bazı maddeleri de incelemenizde yarar olacağını düşünmekteyiz.

Seçtiğiniz mamanın içerisinde mısır varsa ve bu mısırın organik olduğu belirtilmemişse, büyük ihtimalle GDO'lu bir mısır kullanılmıştır.
Eğer içerisinde gerçek et olduğu belirtiliyorsa, bu içeriğin paketin arkasındaki içindekiler tablosunda en yukarda belirtildiğinden emin olun.
Mamanın içerisinde ki sentetik koruyuculara dikkat edin.

Belirli bir yaş aralığında ki hayvanlar için özel olarak tasarlanmış ürünler yerine, tüm yaşlarda ki hayvanlar için hazırlanmış formülleri tercih edin.
Özellikle kedilerin böbrekleri başta olmak üzere diğer iç organlarını da korumak adına, yüksek proteinli ve yaş gıdaları tercih etmemeye özen gösterin.

Güvendiğiniz markaları veya veteriner hekiminizin size tavsiye edeceği markaları tercih etmeye dikkat edin.
Konserve edilmiş veya kurutulmuş gıdalar yoğun şekilde işlenmiş ürünlerdir. Bu nedenle daha az işlenmiş, dondurulmuş veya vakumlanmış ürünleri seçin.

TÜYLERİNİN BAKIMI

Veterinerler, kedilerin veya köpeklerin tüylerinin bakımını sağlayan ürünler konusunda çok fazla kısıtlamanın olmadığını, dolayısıyla üreticilerin pek çok kimyasal maddeyi, koku verici materyali ürünlerinde rahatlıkla ve bol miktarda kullanabilmektedir. Bu durum özellikle de kedi ve köpek şampuanları için tercihlerinizi kısıtlamaktadır. Çünkü tıpkı insanlarda olduğu gibi evcil hayvanlarda da ciltleri üzerinden bu kimyasal maddeler emilerek, kendilerine zararlı hale gelebilmektedir. Bu sebeple mümkün olduğunca kimyasal içeriği düşük ürünleri tercih etmeye çalışmak en doğrusu olacaktır.