HAYATINDA KESİNLİKLE KÖPEK SAHİBİ OLMAN GEREKTİĞİNİ BELİRTEN 20 NEDEN

HAYATINDA KESİNLİKLE KÖPEK SAHİBİ OLMAN GEREKTİĞİNİ BELİRTEN 20 NEDEN

1. Köpekler insanların ağrılarını algılayabilirler.

Yapılan bir araştırmaya göre köpekler ağlayan birine ya da mutsuz olan birine daha çok yaklaşırlar. Bu durum köpeklerin empati kurabildiklerini ve insanların acılarını dindirmek istediklerini göstermektedir.

2. Köpekler kanseri bulabiliyorlar.

İnanılmaz koku algıları sayesinde, akciğer kanserini teşhis etme konusunda %70-99'a kadar doğru sonuç elde ettikleri ortaya çıkmıştır. Bu veriler yapılan bir araştırmaya dayanmaktadır ve hastalar üzerinde köpeklerin algıları sınanmıştır.

3. Köpekler iş stresini azaltırlar.

İş Sağlığı Yönetimi Uluslararası Dergisi ofislerine köpek getiren işçilerin daha az stresli olduklarını ve işlerinde daha mutlu olduklarını keşfetmiştir. Çünkü köpekleri bu enerjiyi onlara sağlamaktadırlar.

4. Köpekler Hastalık Nöbeti Gerçekleşmeden Önce Bunu Algılarlar

Son zamanlarda yapılan bir araştırmaya göre bazı köpekler hastaların hastalık nöbeti geçirmeden önce bunu algılayabiliyorlar. Bazen de bunu birkaç saat önceden fark edebiliyorlar. Hala bunu nasıl yapabildiklerini kimse bilmiyor. Ya da neden sadece bazı köpeklerin bunu yapabildiğini gösteren bir kanıt yok. Bunu yapmak için eğitilemezler de. Bu yüzden de bu tür bir köpek istiyorsanız, kesinlikle kendinizin de bu doğaya sahip olduğunuzdan emin olun.

5. Bebeklerin Kirli Kalarak Sağlıklı Kalmalarını Sağlayın

Yapılan son araştırmalara göre köpeklerle ilgilenen bebekler aslında köpeklerle büyümeyen bebeklere nazaran daha sağlıklı olmaktadırlar. Ayrıca bu bebeklerde daha az öksürük, daha az akan burun ve kulak enfeksiyonu vardır. Bunun nedeni de köpeklerin kirde, çamurda ve diğer bakterileri topraklardan aldıkları için çocuğun bağışıklık sistemini güçlendirirler.

6. Köpekler Sizin Zinde Kalmanızı Sağlamaktadır

Londra Üniversite'sinde yapılan bir araştırmaya göre köpeklerle ilgilenen çocukların köpek sahibi olmayanlara nazaran daha aktif ve daha sık egzersiz yaptıklarını göstermektedir. Hepsinden öte, yalnız yapılan egzersizler yerine köpeklerle yapılan egzersizler ya da tempolu yürüyüş daha eğlenceli ve daha ilginç olmaktadır.

7. Köpekler Düşük Kan Şekerini Bulurlar

Koku duyuları daha fazlasını dahi yapabilirler. Köpekler sahiplerindeki düşük kan şekerini bile bulabilirler. Kişinin kan şekerinin düştüğünü ya da diyabet ataklarının çoktan oluştuğunu size hatırlatabilirler. Bunu da size yardımcı olabilmek için havlayarak göstermeye çalışırlar. Bu özellikleri sayesinde de diyabet hastalarının hayatını kurtarabilirler.

8. Sizi Alerjilerden Uzak Tutmaya Yardımcı Olurlar

Yiyecek alerjileri sizin hapşırmanıza neden olmazlar. Köpekler bazı alerji yapan etkenlerin bulunmasını sağlamaktadır. Bu yüzden de eğer fıstık yağına alerjiniz varsa, odada fıstık kokusu olup olmadığını köpekler algılayabilirler. Bunun gibi daha birçok kokuyu alabilirler.

9. Daha Sosyal Olmanızı Sağlar

İngiliz Tıbbi Dergisi köpekler sosyal katalizörlerdir. Böylece sizin diğer insanlara daha kolay yaklaşmanızı sağlarlar ve insanlardan kendinizi izole etmenizi azaltabilirler. Bu durum da köpeğin size sağladığı arkadaşlıktan daha önemlidir. Çünkü sosyalleşmek kişinin sağlığı için daha yararlı olmaktadır.
10. Gazilerin ya da Eski Subayların Travma Sonrası Stres Bozukluğunu Tedavi Ederler

Köpekler askerler arasındaki travma sonrası stres bozukluğunu tek başlarına azalttığını göstermektedir. Arkadaşlık sağlamanın yanı sıra, hastaların kendi kabuklarından çıkmalarını, daha az çekingen ve sinirli olmalarını sağlamaktadırlar. Buna ek olarak, ayrıca sosyal hayatlarını da geliştirmektedirler.

11. Çocuklardaki Egzamayı Önlemektedir.

Sanılanın aksine bebeğinizin alerjisi olsa bile eve bir köpek almak kesinlikle yararlı olacaktır. Köpeklerle yaşayan bir yaşından küçük çocuklarda kronik, deri hastalığı olan egzamanın oluşması daha az olasıdır.

12. Sizi Sadece Öperek Yaralarınızı İyileştirir

Bir köpeğin sizin öpmesi kesinlikle sizi iyi hissettirir. Ama fiziksel olarak yararları da vardır. Yapılan çalışmaya göre hem insanların hem de köpeklerin salgıladığı tükürük sinirlerin ve kasların harekete geçmesine neden olur. Oksijenin hareket etmesi de yaralarınızın iyileşmesini sağlar. Kısacası, köpeklerin yaralarınızı yalaması sadece bir klişe değildir.

13. Yaşlı Sahiplerinin Doktora Daha Az Gitmesine Yardımcı Olurlar

Köpeklerin hayata kattığı pozitif duygular sayesinde, kişilerin en zor zamanlarında bile onların iyi hissetmesine sağlayarak, onların daha az doktora gitmelerine neden olmaktadır.

14. Kalp Sorunlarının Riskini Azaltırlar

Yapılan araştırmalara göre köpek sahibi olmanın kalp riski oranını azaltmaktadır. Daha fazla egzersiz yaparak zinde olmanızı sağlamış olursunuz.

15. Depresyonda Size Yardımcı Olur

Araştırmaların gösterdiğine göre günden güne veya hatta daha fazla ciddi kronik depresyonda bile köpek sevgisinin bu durumlarla baş etmek için her şeyi kolaylaştırır. Sadece köpeklerin etrafınızda olması ve en kötü zamanımızda bile, birisi sizi koşulsuz olarak sever ve sizi tekrardan mutlu görmek için isteklidir. Bu yüzden de kalkmaya ve hayata dönmeye bizi iten köpeğimiz vardır.

16. Üniversite Öğrencilerin Final Haftalarından Kurtulmalarını Sağlarlar

Final haftaları sizi mahveder ve bu durum sizi strese sokar. Birçok okul bu durumdan kurtulmak için bir yol buldur. Tek yol da köpekler. Çok fazla stres altındayken köpeklerle vakit geçirmek, onlarla oyun oynamak sizin daha sakin olmanızı ve hatta test sonuçlarını dahi geliştirirler.

17. Otizm Olan Çocukları Rahatlatır

Otistik çocuklar hayatı oldukça stresli bulurlar. Ve otistik olmayan kişiler onları anlamazlar. Ama köpekler anlarlar. Köpeklerin otistik çocuklardaki stres miktarını da azalttığını göstermektedir. Çocuk arkadaşının olduğunu bilerek sakinleşecektir.

18. Kabadayı Olmayı Önler

Zorbalık uzun yıllardır büyük bir problemdir ve insanlar sonunda bunun hakkında bir şeyler yapıyorlar. Köpekler de. Deneysel programlar köpeklerin empati gücünü arttırır. Böylece insanlara kötü davranılmaması gerektiğini öğrenirler. Tabi ki insanların da bunu öğrenmesi gerekir. Çocuklar bu bağı oluştururlar ve zorbalık azalır.

19. Fibromiyalji Sendromundaki Kişiyi Rahatlatır

Fibromiyalji kişinin sürekli ağrı çekmesine neden olmaktadır. Tüysüz Meksika köpeklerin vücut ısısı bu tür hastalar için terapi aracı olmaktadır. Isıtma aracı yerine bu köpeklerle bağ kurabilirsiniz ve hem mutluluk hem de huzur elde etmiş olurlar.

20. Demans Hastalarının Daha İyi Yaşamalarını Sağlar

Köpekler demans (bunama) hastalığına sahip kişilere ne zaman ilaç alacaklarını ve ne zaman doktora gideceklerini hatırlatır. Buna ek olarak, kişi hüsran yaşarken köpekleri ona destek olup onun yanında birisinin olduğunu hatırlatırlar.