İLERLEYEN YAŞLARINDA KEDİLERDE EN ÇOK GÖRÜLEN 7 HASTALIK

İLERLEYEN YAŞLARINDA KEDİLERDE EN ÇOK GÖRÜLEN 7 HASTALIK

Ankara veterinerleri, tüm kedi sahipleri için, hayvanlarının karşılaşabilme ihtimalinin yüksek olduğu bazı hastalıklar hakkında ki bilgileri paylaşmak istiyor.

1. BÖBREK HASTALIKLARI

İlerleyen yaşlarda çoğu kedi de görülebilen rahatsızlıklardan biri böbrek yetmezliği olabiliyor. Bilindiği üzere, böbrekler kanın temizlenmesinde ve toksinlerin uzaklaştırılmasında oldukça önemli rol oynar. Kedinizin kanı temiz olduğu sürece, başka hastalıklara karşı da bağışıklığı kuvvetli kalmış olur. Ancak eğer böbreklerin çalışmasında herhangi bir yetersizlik olursa kandaki zehirli maddelerde artacak ve azotemi adı verilen bir rahatsızlık ortaya çıkacaktır.

2. KALP RAHATSIZLIKLARI

Kalp rahatsızlıklarının birden fazla çeşidi vardır ve kediler de bütün bu rahatsızlıklara karşı risk taşırlar. Bunlar içinde en çok rastlanılan rahatsızlık tipleri de kalp kası ile kalp damarları üzerinde olan deformasyonlardan kaynaklananlarıdır. Ayrıca tedavisi de en zor rahatsızlıklar bu sınıfta yer almaktadır.

3. DİYABET

Bu rahatsızlık nedeniyle, kanda ki glikoz seviyesi oldukça yüksek bir seviyeye çıkar. Bunun sonucunda, kedilerde aşırı şişmanlık ve hareketsiz bir yaşam görülmeye başlanır. Bu yüzden diyabet teşhisi koyulan kedilere insülin tedavisi uygulanması gerekir.

4. ARTRİT

Eklemlerin aşınması sonucunda eklemlerin içinde ki yumuşak dokunun şişmesine ve ağrıya neden olan artrit, kedilerde düşünüldüğünden çok daha fazla görülmektedir. Bu rahatsızlığın sonucunda ortaya çıkan hareketsizlik ve sıklıkla uyuma hali, çoğu kedi sahibi tarafından bir yaşlılık belirtisi zannedilse de çoğu vakada bu durum tarif edildiği gibi eklem yerlerinin ağrıması yüzündendir.

5. HİPERTİROİT

Tiroit bezinin düzensiz çalışıp, aşırı derecede tiroit hormonu salgılaması sonucu ortaya çıkan bu hastalık, kedinizin hormon seviyelerini de alt üst edeceği için birden fazla ve farklı şekilde kendini belli edecektir. Çoğu kedi de kilo kaybı gözlenirken aynı zamanda daha da iştahlı olmaları gözlenebilir. Ayrıca kusma, ishal ve aşırı su tüketimi de tiroit bezlerinin fazla çalıştığının göstergesidir.

6. DİŞ SORUNLARI

Sadece bir yaşlılık hastalığı olmasa da her 3 kedinin 2 'sinde diş kaybı mutlaka görülmektedir. Tabii ki yaşlarının da ilerlemesiyle bu gibi durumlara daha yatkın olan kediler için bu durum oldukça acı verici bir süreçtir. Kedinizin iştahının da kesilmesine neden olan bu rahatsızlık, mümkün olduğunca temiz bakım ve ağız sağlık ürünleri kullanılarak da ertelenmeye çalışılabilir.

7. KANSER

Belirtileri, farklı türlerine göre değişiklik göstermesine rağmen, kedilerde de rastlanabilen hastalıklar içinde bu da yer almaktadır.

Görüldüğü gibi yaşlanan kediniz bu hastalıklardan birini veya bir kaçını aynı anda göstermeye başlayıp kendi yaşamı içerisinde oldukça zor bir döneme girmiş olabilir. Elbette böyle dönemleri atlatmanın veya önlemenin en doğru yolu, mümkün olduğunca yakın bir veteriner kontrolünün kediniz için sağlandığından emin olmanız ve ona olan ilgi ve şefkatinizi azaltmamanızdır.