KEDİ BESLEMEK

KEDİ BESLEMEK

Mutlu ve sağlıklı bir kediye nasıl sahip olunur

Kediler ihtiyaç duydukları her şey için insanlara bağlıdırlar. Bu ihtiyaçlar yemek, su, temiz bir çöp kutusu, veteriner bakımı ve en önemlisi şefkat ile sevgidir. Aşağıda sizin için hazırladığımız ve kedinizi mutlu, güvende hissetmesi için gereklilik listesi bulunmaktadır.

Muhteşem iç mekânları keşfedin

Kediler bazen ukala ve bağımsız olarak davranırlar. Ama onlar ormanda tamamen savunmasız varlıklardır. Dışarda dolaşan kediler köpekler tarafından zarar görebilirler. Bunun dışında da kedileri sevmeyen komşularınız tarafından zehirlenebilirler ya da vurulma ihtimalleri, arabanın altında kalma durumları bulunmaktadır. Dışarda dolaşan kediler aynı zamanda birçok hastalığa da maruz kalabilirler ve bu kan kanseri, AIDS ve iyileştirilmesi mümkün olmayan hastalıklardır.

Fakat kediler ev ortamına çabucak uyum sağlayabilirler. Özellikle de oyun oynayabilecekleri alanlar varsa ve diğer sevdikleri aktiviteleri yaparlarsa onlar için hayat mükemmel hale gelir. Kağıtlardan, iplerden, oyuncak farelerden ve lazer kalemleri ile en tembel kediyi bile harekete geçirecek oyuncaklar kullanılabilir. Bu noktada bulabileceğiniz birçok oyuncak vardır. Kediniz için en uygununu bulana kadar aramaya devam edin.

Pencereler kediler için televizyon görevi görürler. Pencerenin önüne konan bir kase su bile onlar için mükemmel bir eğlence kaynağı olacaktır.

Pencere pervazları yeterince geniş değilse, konforlu tünek satın ya da inşa edin. Bunu evcil hayvan satan yerlerden kesinlikle elde edebilirsiniz ve pervaza ekleyebilirsiniz. Böylece kediniz pencerede eğlenirken, siz de onun güvende olduğunu bileceksiniz. Kediniz de rahatça doğayı uzaktan da olsa görmüş olur. Eğer avlunuz parmaklıysa, kediniz için uygun bir oyun alanı yaratmanız mümkün olacaktır. Eğer parmaklık olmazsa başka hayvanların sizin kedinize zarar verme olasılığını arttırır. Böylece kediniz, köpeklerden ya da başka avcılardan uzak durmuş olur.

Kediler köpeklerden farklı olsalar da, kedinizi korumak için tasma takmanız şart olabilir. Böylece kedinizi olası tehlikelerden uzak tutmuş olursunuz. Dışarı çıktığınızda da kedinizin birdenbire elinizden kaçmasını da böylece önlemiş olursunuz. Ne de olsa dışarda gezerken her türlü tehlike kedinizi etkilemektedir.

Beş kediden beşi de temiz çöp kutusunu tercih ederler.

Kimse kirli bir banyoyu kullanmak istemez. Bu yüzden de kedinizin kutusunu günde en az iki kez temizleyin ve tercihen de kediniz her kutuyu kullandıktan sonra temizleyebilirsiniz. Ama özellikle de yemekten sonra temizlemenizi öneririz. Eğer bir kediden fazla kediniz varsa, ilk kural her kedi için bir kutunun olması lazım. Kokulu kutulardan uzak durun. Çünkü kediler kokulara karşı duyarlıdır. Kutuyu kedinizin besleneceğini yerden ve onun için güvenli olan uzak tutun.

Kutunun dışına tuvaletini yapan herhangi bir kediyi mutlaka veterinere götürülmesi gerekmektedir. Çünkü bu durum ölümcül bir nedene bağlı olabilir, özellikle de erkek kedilerde. Bu nedenle toksinleri vücudundan atamadığı için ölmesi mümkündür. Eğer enfeksiyon doğru yönetilirse, kediniz temiz olan yerden dolayı da mutsuz olacaktır. Kullanılan kutu, kutunun yeri veya kutunun kendisi bile onu rahatsız edecektir. Bazı kediler kutunun kapalı olmasını da tercih edebilirler.

Akşam yemeği servis edildi.

Sürekli olarak kedinizi gözlemlemek, suyunu vermek, su kasesini temiz tutmak ve günde iki kere beslemenin ne kadar kolay olduğunu fark etmek sizi şaşırtacaktır. Kediler oldukça kendini beğenmiş hayvanlardır. Verdiğiniz su kirliyse ya da kirlenmişse, kesinle içmezler. Ama çok fazla hububat yerlerse, çok fazla su içmeleri gerekecektir. Hububat tamamen kedi için sağladığınız yemek olmamalıdır ve ayrıca kedinin beslenme düzeninde olması da zorunlu değildir. Konserve ya da ev yapımı yemekler daha lezzetlidir ve dolaşım sistemi için yardımcı bir takviye olarak görünür. Eğer kedinizin et ürünlerini yemesini istemiyorsanız, kedinizi vejetaryen yapmanız mümkündür. Böylece de dengeli beslenmesi mümkün olacaktır. Bunun için de veterinerinize danışmanız daha sağlıklı bir yol izlemenizi sağlayacaktır.

Tırnaklarını kesmeyi azaltın.

Kediler tırmalamayı severler. Tırmalamak kırılmış tırnaklardan kurtulmayı sağlar, kasları esnetir ve alanını işaret eder. Bu yüzden de tırnaklarını tamamen kesmek mobilyalarınızı korumak için iyi bir yöntem değildir. Aslında bu çözüm en pahalı ve acılı olandır. Tırnakları tamamen kesmek aslında 10 tane bireyin kesilmesi gibidir. Çünkü bu kedinin eklemlerinin kesilmesi anlamına gelir. Tırnakların tamamen alınması kedinin ruh sağlığının bozulmasına, kendini güvende hissetmemesine ve ısırmaya daha çok yönelmesine neden olur. Bunun nedeni de kendisini savunacak tırnaklarının olmayışıdır. Ayrıca tuvalet yapma alışkanlığını da doğrudan etkiler. Kutuyu kullanmak yerine, halıya ya da evin içerisini kirletmesine neden olur.

Mobilyalarınızı korumanın en iyi yolu tırmalamalarını sağlayacak birçok yer ayarlamaktır. Sisal kedileri için ağaçlar, kutular, plastik silindir şeklindeki malzemeler en güzel uğraştır. Bunları evinizin içerisine yerleştirin ve kedinizin onunla oyalanmasını sağlayın.

Her iki haftada bir kedinizin tırnaklarını törpüleyin. Böylece keskin görüntüsünden kurtarmış olursunuz. Ve kedinizin tırmalamasını istemediğiniz yerler için koruyucu önlemler alabilirsiniz.

Pirelerden Kurtulmaya Çalışın

Pireler sadece kedilerin huzursuz olmasına neden olmaz, aynı zaman da deri alerjisine ve parazitten kaynaklı böceklenmeye de neden olur. Evde bulunan kediler dışarda bulunan kedilere nazaran daha az pire taşırlar. Ama yine de kazara bu pireleri sizin pantolonunuzdan veya ayakkabınızdan alması mümkündür. Pirelerden kurtulmak için kullanılacak aylık tedaviler eğer pireleri kedinizin üzerinde görmediyseniz gerekli değildir. Çünkü pireler sadece su ve sabunla ölebilirler. Toksin olmayan alternatif de pire taraklarıdır. Bu tarağın dişleri pireleri yakalarlar ve kediye yaptıracağınız sabunlu su da pireleri yok edecektir.

Veterinere gidin

Kısırlaştırma ya da iğdiş ettirme sadece istenmeyen kedilerden kurtulmayı sağlamaz, aynı zamanda da üreme organlarının kanser olmasını engeller. Ve ayrıca göğüs ve prostat kanserini de önleyebilmektedir.

Eğer kediniz uyuşuk ve huysuz olarak davranırsa, ishalse veya sık sık kusarsa, yemek yemezse ya da kutunun dışına tuvaletini yaparsa, mutlaka veterinere götürün. Hatta küçük hastalıklar bile ölümcül olabilir. Tabi ki gereken tedavi uygulanmazsa bu durum oluşur. Fakat düzenli check-up bunu önler veya ciddi bir durum oluşmadan hastalık teşhis edilip tedavi uygulanır.