KEDİ SAHİPLERİNİN SIK SORDUĞU SORULAR (2) – KEDİ SAHİPLENME

KEDİ SAHİPLERİNİN SIK SORDUĞU SORULAR (2) – KEDİ SAHİPLENME

Yetişkin kedi mi yavru kedi mi sahiplenmeliyim?

Yavru bir kedi sahiplenmek kişiye başından itibaren kedisine doğru bir eğitim ve bakım vermesini sağlayabilir. Aynı zamanda kedinin karakteri, sahibi ile olan ilişkisi de yavru döneminde sahiplenilmesi durumunda daha istenilen şekilde gelişebilir. Ancak yavru kedilerin yetişkin kedilere göre ilgi, beslenme ve aşı konusunda daha çok gereksinimi olduğu unutulmamalı. Evde yalnız bırakıldığı zamanlarda da yavru kedilerin güvenliğinin sağlanması daha fazla uğraş gerektirebilir.

Kedilerin yavru dönemleri sahipleri için daha tatlı ve sempatik gelse de bu dönemin yalnızca altı ay civarında sürdüğü unutulmamalı. Altı aylık dönemden sonra geçecek yaklaşık 15 yılı kedi yetişkin olarak geçirecek.

Kedilerin rahat, korkmuş veya stresli olmalarına göre davranışları büyük ölçüde farklılıklar gösterse de yetişkin bir kedinin karakteri ve davranışları daha öngörülebilir bir yapıdadır. Yetişkin ve kendinden emin bir kedinin yeni evine ve ailesine alışması daha kolay ve hızlı olur. Evde daha rahat bir şekilde tek başına bırakılabilir. Aynı zamanda yetişkin bir kedi muhtemelen daha önce kısırlaştırılmıştır ve aşıları tamamlanmıştır.

Hangi cinsiyette kedi sahiplenmeliyim?

Kedinin 4 aylık yetişkinliğe ulaşana kadar kısırlaştırılması durumunda hangi cinsiyette bir kedinin sahiplenileceği çok önemli değildir. Ancak kısırlaştırılmamış kediler için durum farklıdır. Kısırlaştırılmamış bir dişi kedi hamile kalmadığı sürece her iki haftada bir adet görür. Erkek kediler ise genellikle yaşadığı bölgeyi idrarı ile işaretler ve idrarın kokusu çok keskin ve rahatsız edici olabilir.

Hangi türde kedi sahiplenmeliyim?

Farklı karakteristik özellikleri, bakım gerektiren durumları boyutları, tüy yapıları olan çok fazla sayıda kedi türü mevcut. Dolayısıyla herhangi bir kedi türü için "ideal", "doğru" gibi tanımlamalar yapmak yanlış olur. Her birey kendi yaşam tarzı, boş zamanı, maddi durumu gibi hususlara dikkat ederek kendi için en doğru kedi türünü bulmalıdır. Çok sayıda kedi türü olduğundan seçenekler arasında bulunan tüm türlerin karakteristik özellikleri dikkat ile incelenmeli ve sahibinin özellikleri ile en uyumlu olabilecek kedi türü tercih edilmelidir.