KEDİ SAHİPLERİNİN VE SAHİPLENMEK İSTEYENLERİN SIK SORDUĞU SORULAR (4) – KEDİ SAHİPLENME

Kedilere alerjim olmasına rağmen kedi sahiplenmek istiyorum. Hangi tür kediyi seçmeliyim?

Çoğu insan aksırma veya kaşıntı gibi alerji sorunlarına kedi tüylerinin sebep olduğunu düşünür. Ancak temelde sorun kedinin tüyü değil; salyasında bulunan ve Fd1 olarak adlandırılan proteindir. Kediler düzenli olarak tüylerini yaladıklarından, salyalarına vücutlarının her yanına dağılır. Tüyün kurumasına karşın salya içindeki alerjiye neden olan protein tüyde kalır. Dolayısıyla, evin içinde dolaşan, eşyalara değen ve sürtünen, sahibinin vücudu ile temas eden kedi, üzerindeki alerjeni de yaymış olur. Kedi sahiplenmek isteyen kişiler ise bu gerçeği bilmediklerinden daha tüysüz veya küçük türdeki kedilerin kendilerinde alerjiye sebebiyet vermeyeceğini düşünerek bu kedileri sahiplenir. Halbuki, kısa tüylü de olsa her kedi salyasında bu alerjeni taşır ve ne yazık ki alerjisi olan kişiler için bundan kurtulmak mümkün değildir. Her şeye rağmen kişi kedi sahibi olacaksa almayı düşündüğü kedi ile belirli bir süre zaman geçirmeli ve alerjik reaksiyonları ağır şekilde göstermiyorsa son kararını vermeli.

Tatile gittiğim zaman kedimi ne yapacağım?

Planlanan seyahat bir veya iki gün ise bir komuşunun veya arkadaşın kediyi beslemesi, sağlık durumunu kontrol etmesi yeterli olacaktır. Ancak daha uzun süreli seyehat durumunda kedinin bu hizmeti veren bir veterinere veya hayvan pansiyonlarına bırakılmasında fayda var.

Ne zaman bir kedi sahiplenmeliyim?

Kedinin eve alışacağı ilk günlerde evde bulunmak ve kedi ile ilgilenmek gerekebilir. Kişinin çalışmadığı tatil dönemlerinde ve evin daha sakin olduğu bir aralıkta kedi sahiplenmek daha doğru olacaktır. Aynı zamanda kedi kumu, yatağı, mama ve beslenme aparatları gibi gerekli eşyaların alındıktan sonra kedinin sahiplenilmesi, eve getirilmesi daha doğru olacaktır.

Kediyi nereden sahipleneceğim ve nasıl seçeceğim?

Kedi türünün seçimi kişinin yaşam tarzı ve bütçesi gibi etkenlere göre yapılamalı. Alınacak yer için ise ilk başta barınaklar veya bakamayacak durumda olan kişiler düşünülmeli. Olabildiğince yardıma ve bakıma muhtaç hayvanların sahiplenilmeye çalışılması daha doğru olacaktır.