KEDİLER VE KÖPEKLERİN KULAK BAKIMLARI HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN 5 GERÇEK

KEDİLER VE KÖPEKLERİN KULAK BAKIMLARI HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN 5 GERÇEK

Kediler ve köpekler arasında en yaygın olarak görülen hastalıkların başında kulak rahatsızlıkları gelir. Ancak Ankara 'da bulunan veterinerler tedaviye ihtiyaç duyan hayvanlar dışında, evcil hayvan sahiplerinin de bazı konulara dikkat ederek bu rahatsızlıkların kolayca önüne geçilebileceğini belirtiyorlar.

1. KULAK ENFEKSİYONLARI GENELLİKLE BAŞKA BİR RAHATSIZLIĞIN SEBEBİDİR

Çoğu durumda, kedinizin veya köpeğinizin kulaklarında meydana gelen enfeksiyonlar, başka rahatsızlıkların bir belirtisi olarak ortaya çıkabilmektedir. Özellikle yediği mamalara karşı alerjik tepkiler bunların içinde sıklıkla ortaya çıkanıdır. Elbette bunlar dışında farklı fiziksel kulak problemleri veya hormonsal ve genetik nedenlerden kaynaklı sorunlarda zaman zaman bunlara sebep olabilir.

2. KULAK MİKROPLARINA DİKKAT EDİLMELİ

Köpekler için çok fazla rastlanılmasa da, özellikle kedilerin kulaklarında yer edebilecek çeşitli mikroplara karşı dikkatli olunması gerekir. Bu nedenle kulaklarında bakteriyel kaynaklı bazı sorunlar olduğunu bildiğiniz hayvanlarla kendi evcil hayvanınızı bir arada tutmamaya özen gösterin.

3. KULAKLARINI DOĞRU ŞEKİLDE TEMİZLEYİN

Evcil hayvanlarınızın kulaklarını temizlemek oldukça önemli bir iştir ve mümkün olduğunca fazla özen ve tecrübe gerektirir. Bazı durumlarda veterinerinizin kendisi bu kirleri çeşitli teknik yöntemlerle uzaklaştırmayı tercih edebilir. Ancak eğer siz de eviniz de bu temizliği sağlamak istiyorsanız, bu iş için özel olarak geliştirilmiş çeşitli temizlik maddeleri ile kulağın çok fazla iç kısımlarına müdahale etmeden gerekli temizliği gerçekleştirebilirsiniz.

4. GEÇ TEDAVİ İŞİNİZİ ZORLAŞTIRIR

Eğer köpeğinizin veya kedinizin kulaklarında herhangi bir şikâyet olduğunu biliyorsanız ve fiziksel olarak sizler de bunu gözlemleyebiliyorsanız, çok daha fazla geç kalınmadan bir veteriner tarafından doğru müdahalenin yapılması gerekir. Bu yüzden eğer köpeğiniz çok sık bir şekilde kafasını sallıyorsa, sürekli kulaklarını kaşıyor ve hatta kötü bir kokunun da kulaklarından geldiğini biliyorsanız mutlaka veterinerinize ulaşmanız gerekir.

5. SEBEBİ TAMAMEN GİDERİLENE KADAR ENFEKSİYON GERİ GELEBİLİR

Herhangi bir enfeksiyon sonucunda evcil hayvanınıza bir tedavi uygulanmış ve olumlu sonuç alınmış olabilir, ancak bunun belirli bir süre sonra tekrar ettiğini görüyorsanız buna neden olan esas sebebi bulmanız ve önleminizi kalıcı olarak almanız gerekir.