KEDİLERDE DİYABET HASTALIĞI İLE İLGİLİ BİLMENİZ GEREKEN HER ŞEY

KEDİLERDE DİYABET HASTALIĞI İLE İLGİLİ BİLMENİZ GEREKEN HER ŞEY

Evet, kedilerde şeker hastalığına yakalanabiliyorlar ve Ankara 'da bulunan veteriner hekimler bu konu ile ilgili bazı bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorlar.

DİYABET NEDİR?

Diyabet bir pankreas hastalığıdır. Pankreas kedinizin kanında ki şeker (glikoz) seviyesini düzenleyebilmek için insülin salgılayan bir organdır. Diyabet rahatsızlığı ise bu insülin hormonunun vücutta karşı bir dirençle karşılaşması sonucu etkisini yitirmesi ile veya pankreas da üretilse bile salgılanamaması sonucu ortaya çıkabilir.

Bu açıdan hayvanlar üzerinde de görülen 2 farklı diyabet türü vardır. İnsüline bağlı şeker hastalığı veya insüline bağlı olmayan şeker hastalığıdır. Kediler de ise en çok ikinci türü görülmektedir.

Her ne kadar insüline bağlı olmayan bu durumlar bazı ilaç tedavileri ile önlenebilse de yine de bunun için erken teşhis gereklidir. Böylece ihtiyaç duyulan tedaviler yüksek dozlarla uygulanarak, hastalığın ilerlemesi ve devam etmesi engellenmiş olabilir. Ancak bazı durumlarda ise kedinizin pankreası çok daha fazla zarar görmüş olabilir ve artık insülin üretmeyi durdurmuş olabilir. Bu durumda ise ömür boyu sürecek bir tedavi ve hatta insülin iğneleri gerekecektir.

DİYABETİN BELİRTİLERİ NELERDİR?

En klasik olarak bilinen belirtiler aşırı susamadır. İdrar miktarında artış, oldukça fazla iştah ve bu iştaha rağmen kilo kaybıdır. Hastalığın ilerleyen aşamalarında ise kediniz bu iştahını da kaybedebilir ve zayıf düşebilir ve daha ciddi hastalıklara da sebebiyet verebilir. Bazı kediler de ise daha düze ve normalde olduğundan farklı bir duruş sergileyebilirler.

DİYABETİ ÖNLEMENİN EN İYİ YOLU NEDİR?

Her ne kadar genetik faktörler bu konuya etki etse de yine de bir şekilde önlenebilmesi mümkün olabilmektedir. Peki nasıl? Bunun için en önemli kural kedinizi aşırı beslememektir. Diyabet hastalığına yakalanan kedilerin büyük bir çoğunluğu aşırı kiloya sahiptir. Bu yüzden kedinizin mümkün olduğunca yaşına ve türüne uygun bir kiloda kalmasına özen göstermelisiniz ve beslenme programını yakından takip etmelisinizdir. Aynı zamanda kilolu olsun veya olmasın mutlaka yeterli düzeyde hareket etmesini koşturmasını veya oyun oynamasını sağlamalısınız.

Tüm bunlar yanında düzenli olarak gittiğiniz veteriner kontrollerinde de ilgili kan testlerini yaptırarak herhangi bir şeker hastalığı başlangıcını önceden tespit edilme ihtimalini arttırmış olursunuz.