KEDİLERDE MAMA SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 5 MADDE

KEDİLERDE MAMA SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 5 MADDE

Evcil dostlarımız ile ilgili oldukça fazla konu olmasına rağmen bir çok hayvan sever kişinin yaptığı başlıca hata evcil dostları için yanlış mama seçimi olmaktadır. Kedilerde mama seçiminde dikkat edilmesi gereken 5 madde aslında hem sizi hem de kedinizi rahat ettirecek önemli konulardır. Büyük şehirlerde yaşayan ve evcil hayvanlarına özellikle düşkün olan kişiler zaten bu konuda bir çok alternatife sahip olmaktadır. Ancak daha küçük şehirlerde yaşayan hayvan severler içine İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerden mamaların gönderimi yapılmaktadır.

Ankara'daki tüm Veteriner Klinikleri

Kediler mama konusunda aslında bazen çok seçici bazen ise ne bulursa yer hale gelmektedir ancak sağlıklı ve güzel kediler ile dostluk yapmak isteyen sahipleri mama konusunda çok titiz davranmaktadırlar. Kedilerde mama seçimi konusunda dikkat edilmesi gereken maddeler sırası ile şu şekildedir.

1-Kedinizin yaşı

Mama seçimi konusunda kedilerinizin yaşı oldukça çok önemlidir. Sebebi ise yavru kedilerde daha çok protein büyümeyi destekleyici vitamin ve mineraller önemli iken daha yaşı büyük kedilerde sağlığı için direnç arttırıcı katkıları olan mamalar önemlidir. Kedinizin yaşı mama seçiminde doğrudan etkili bir durumdur. Bu durumda mama seçerken kedinizin yaş aralığına göre -ki bu yaş aralığı ambalajların tamamında detaylıca yazmaktadır- seçim yapmanız oldukça önemlidir. Yavru kediler için "junior" ifadesi kullanılırken yetişkin kedilerin mamalarının üzerinde "Adult" yazmaktadır.

2-Kedinizin Cinsi

Her kedi cinsi aynı mamayı yiyecek diye bir kaide yoktur. Kedinizin mama seçmesi ırksal özellikleri ile ilgili olabilir. Her kedi tavuk etli ya da kırmızı etli mamaları sevecek diye bir kural yoktur. Bu sebeple kedilerin cinsi mama seçiminde etkilidir.

3-Kedinizin kilosu

Kedinizin kilosu mama seçiminde oldukça etkilidir. Diyet mamalar ile kedinizin sağlıklı olmasını sağlayabilirsiniz. Bu mamaların özelliklerinden biri kedinizin iştahını da bir miktar kesmesidir.

4-Kedinizin cinsiyeti

Kediler cinslerine göre mama seçiminde değişiklik gösterdiği gibi aynı zamanda cinsiyetlere göre de mama seçimi konusu önemlidir.

5-Kedinizin seçimi

Mamayı eğer ilk defa alıyorsanız ya da değiştirecekseniz kesinlikle kediniz ile mama seçimini yapmanızı tavsiye etmekteyiz.