KEDİNİZİ SAĞLIKLI TUTMANIN 5 YOLU

KEDİNİZİ SAĞLIKLI TUTMANIN 5 YOLU

Ankara veterinerleri, kedilerin farklı yaşlarda farklı ihtiyaçları olabileceğini belirtiyor. Ancak yine de genel olarak dikkat edilebilecek bazı konularla tüm kedilerin mutluluğunun ve sağlığının korunabileceğini de vurguluyorlar.

1. SAĞLIK KONTROLLERİNİ ERTELEMEYİN

Kedinizin mutlaka düzenli olarak veteriner kontrollerinden geçmesini sağlayın. Kedinizin dışarıdan belli olan hiç bir sağlık sorunu olmadığını görseniz bile en azından yılda iki kez veteriner kontrolünden geçirmeye özen gösterin.

2. DAVRANIŞLARINI TAKİP EDİN

Kedilerin davranışlarında ki en ufak bir değişiklik bile bir rahatsızlıklarının olduğunun en iyi göstergesidir. Bu yüzden yemek yeme düzeninden, oyun oynama düzenine kadar tüm hareketlerini her zaman yakından takip etmeye özen gösterin ve en ufak değişimlerde bile bunu bir veterinere sorun.

3. HAREKET ALANI SAĞLAYIN

Hangi yaşta olursa olsun kediler hareket etmelidir ve bunu sağlayacak çevreyi oluşturmakta elbette sahiplerinin görevidir. Genç kediler için oluşturulacak ortam fazla zor olmasa da, yaşı ilerlemiş kedilerin hareket kabiliyetlerinin de daha kısıtlı olabileceği düşünülerek, daha kolay ulaşabilecekleri düzenekler kurulabilir.

4. YAŞINA UYGUN BESLENME

Kediler farklı yaşlarda, farklı beslenme düzenlerine ihtiyaç duyarlar. Bu yüzden özellikle veteriner hekiminize danışarak, kediniz için en uygun olan mamaları seçmeniz onun sağlığı ve gelişimi açısından çok önemlidir. Hatta aşırı kilo almaya meyilli olan kediler için de özel diyet programlarını uygulamaktan çekinmeyin. Fazla kiloların her zaman farklı hastalıklara neden olacağını bilin ve bunu önlemek için elinizden gelen çabayı gösterin.

5. UYKUSUNA DİKKAT EDİN

Kediler için uyumak ve dinlenmek oldukça önemlidir. Bu yüzden onun istirahat edeceği yerin sakin ve ona göre özel olarak hazırlanmış olması ona düşündüğünüzden çok daha fazla yarar sağlayacaktır. Aynı zamanda yaşı ilerlemiş ve hasta kedinizin de dinlenebileceği bir yerinin olması, onun ağrıları ile başa çıkmasına da yardımcı olacaktır.