KEDİNİZİN AĞRISI MI VAR?

KEDİNİZİN AĞRISI MI VAR?

Ankara 'da bulunan veteriner hekimler, hayvanların kendilerini yırtıcılara karşı korumak için içgüdüsel olarak ağrılarını gizlediklerini, bunu anlamanın tek yolunun da ani huy değişiklikleri olabileceğini belirtiyorlar.

Eğer sizin de kedinizin herhangi bir şekilde ağrıları varsa ve görünürde bunu net olarak bilemiyorsanız veya ilerde karşılaşacağınız bazı hal değişikliklerinin neler olabileceğini öğrenmek isterseniz dikkat etmeniz gereken bir kaç belirtiyi aşağıda bulabilirsiniz.

Huzursuzluk belirtileri olarak aşırı çiğneme, kötü nefes veya yüz ovuşturması kediniz üzerinde sıkça gözlemleniyorsa bu bir rahatsızlığın sonucunda ortaya çıkmış olabilir. Aynı zamanda kafasını sürekli silkelenmesi de bu belirtilere dahildir.

Bu belirtiler dışında ani kilo kaybı, tüylerinin parlak olmaması ve iştahının kesilmesi, kedinizde sindirim sistemi ile ilgili bazı ağrıların olabileceğini gösterir.

Duruşunda ki bozukluk veya yürürken sendelemesi, fiziksel bazı ağrılarından kaynaklanabilir. Ayrıca sürekli uyuması ve uyanacağı zaman ise bir türlü kendine gelememesi de ağrılarının belirtilerindendir.

Özellikle eklem bölgelerini aşırı derecede yalaması ve dokunulmaya karşı hassaslaşıp, sahiplerine karşı da sinirli davranması mutlaka bir ağrının var olması nedeniyle ortaya çıkmış olabilir.

Eğer, sizin de kediniz yukarı da sayılan bu davranışlardan bazılarını gösteriyorsa mutlaka bir ağrıdan kaynaklı problemler ile karşı karşıyadır ve sizin ilginize ihtiyacı olacaktır.

TEDAVİ

Bu tür ağrı tedavilerinde uygulanan yöntemlerin en başında steroid tedavisi gelmektedir. Ancak bu yöntem özelikle ağrıyı azaltsa da bazı yan etkileri nedeniyle de uzun süreler kullanılmaya devam edilmez.

Steroid içermeyen ilaçlarla uygulanan tedaviler ise daha çok bazı ameliyat sonrası iyileşme süreçlerinden kaynaklanan ağrıların tedavisinde kullanılır. Bunun dışında kullanılabildiği bir başka alan kedinizde ki ortopedik ve fiziksel kaynaklı ağrıları dindirmek içindir.

Tüm bunlara alternatif bir ağrı önleyici yöntem olarak da kuvvetli beslenme veya akupunktur gibi yöntemler kullanılabilir. Ancak ağrının nedeni her ne olursa olsun, önemli olan bu belirtileri fark ettiğinizde size en yakın olan veteriner hekiminize başvurmaktır.