KÖPEĞİNİZİN KUYRUĞUNU KISALTMAMANIZ İÇİN İYİ BİR NEDEN

KÖPEĞİNİZİN KUYRUĞUNU KISALTMAMANIZ İÇİN İYİ BİR NEDEN

Ankara 'da bulunan veteriner hekimler bazı cins köpeklerin kuyruklarının halen sahipleri tarafından kesilmesinin tercih edildiğini, ancak bunun estetik kaygılardan başka hayvanınıza hiç bir yarar sağlamadığını belirtiyorlar. Aynı zamanda bu işlemin herhangi bir anestezi kullanılmadan uygulandığını düşünürsek, köpeğe verdiği acılar yüzünden de ileri de oluşabilecek daha büyük sorunlara da zemin hazırladığını vurguluyorlar.

Bunun dışında köpeklerin kuyruk sallayarak da iletişim kurduğunu biliyoruz, bu yüzden diğer hayvanlarla olan ilişkilerini de etkileyeceğini bilmeniz gerekir. Ayrıca kuyruk sallamak her zaman mutluluk belirtisi anlamına da gelmemektedir, bazı durumlarda bir saldırının da habercisi olabilir. Dolayısı ile köpeğinizin kuyruğunu keserek sizin de bu iletişimden haberdar olması engellenmiş olur.

Bilim insanları tarafından yapılan araştırmalar sonucunda da köpeklerin sadece kuyrukları aracılığıyla bile birbirleri ile iletişim kurduklarını ispat etmiş ve ne kadar önemli bir iletişim aracı olduğunu da ortaya çıkarmıştır. Hatta yapılan bir çalışma, sahipleri ile birlikte yürüyüşe çıkan köpeklerin bir başka saldırgan köpek ile karşılaştığında, içgüdüsel olarak kuyruklarını sol tarafa doğru salladıklarını ancak mutlu olduklarında ise kuyruklarını sağ tarafa doğru salladıklarını tespit etmiştir.

Aynı zamanda benzer bir araştırma, kuyruklarını sağa doğru sallayan köpekleri gören diğer hayvanların da daha tedirgin olup, kalp ritimlerinin arttığını, sola doğru sallanan kuyruklar gördüğünde ise daha sakin ve huzurlu kaldıklarını ispat etmiştir.

Bu da elbette akıllara daha güçlü veya daha sert görünmesi için kuyruğu kesilen hayvanları getirmektedir. Çünkü aslında onların bu uzuvlarını keserek dış dünyaya ve diğer hayvanlara karşı olan iletişimini de kesmiş oluyoruz.