KÖPEKLER NEDEN İNSANLARI YALAR

KÖPEKLER NEDEN İNSANLARI YALAR

Televizyonun karşısında çoğu zaman dinlenirsiniz. Köpeğiniz ise sizin etrafınızda dolaşır ve daha sonra ayağınızın altına hiç kalkmayacak gibi oturur. Her zaman yaptığı gibi tüylü dostunuz bacağınızı yalamaya başlar ve tüm ayağınız ıslanana kadar yalamaya devam eder. Bunu da belirli bir süre durmadan devam ettirir. Ve bu, alışık olduğunuz bir durum haline gelir.

Peki, hiç köpeğinizin sizi yalaması için ne tür bir nedeni olabileceğini merak ettiniz mi? Birçok köpek yalamayı sever ve bunun için mutlaka iyi bir neden olmalıdır.

Bazı insanlar köpeğin yalamasının nedenini kendisini sevmesine bağlamaktadırlar. Bu yüzden de sizi yalayan bir köpeğin sizinle ilgilendiğini düşünürsünüz. Köpeğin sahibini yalaması onu sevmesine bağlanabilirken, kesin bir şekilde bunu yapmasının tek sebebi bu değildir.

Diğer bir teoriye göre ise köpekler sizi yalarlar çünkü anneleri bunu doğduğundan beri öğretmiştir. Dişi köpekler yavrularını onların nefes almalarını sağlamak için ve onları temizlemek için yalarlar. Yalamak yavru köpeklerin hayatta kalmaları için önemlidir. Yalama süreci annelerinden çabucak öğrendikleri doğal bir içgüdüdür.

Yalama aynı zamanda itaatkar bir davranıştır. Vahşi dünyada, daha fazla itaatkar köpek onlardan daha güçlü olanları yalarlar. Bu da köpekler arasındaki uyumu sağlamaktadır. Sizi yalayarak, köpek sizin onu yönettiğinizi ve sizin ondan sorumlu olduğunuzu gösterir.

Köpeğin yalamasının diğer bir nedeni de sahibi hakkında bilgi toplamaya çalışmasıdır. Köpekler insanlar hakkındaki bilgileri burun ve ağız yoluyla elde ederler. Terleyen bir kişiden yayılan ter kokusu köpeğe kendisi hakkında bilgi gönderir. Bu yüzden köpekler insanların ayaklarını koklarlar. İnsanların ayakları birçok ter bezine sahiptir. Bu bezler tuz, su ve madde kalıntıların nemini dışarı atar. Bazı köpekler tuzun tadını severler.

Yağlı salgı bezleri sebumu dışarı çıkarır. Bu salgıyla birlikte köpeğiniz sizin hakkınızdaki detayları hissedebilir. Bu şekilde içgüdüsü ile sizin korkup korkmadığınızı, stresli olup olmadığınız veya mutlu olup olmadığınızı anlayabilirler. Köpekler yalamaktan hoşlanırlar, çünkü yalamak endorfin hormonunun salgılanmasını sağlar. Böylece haz alırlar ve güven duygusu ile rahat olmasını sağlamaktadır.

Bazı durumlarda, köpekler sahibinin yüzünü, ellerini veya ayaklarını yalayabilir. Ve bunu özellikle de sahibinin yanında yabancı biri varsa yapar. Uzmanlara göre bu durum köpeklerin sahiplerine önemli olduklarını belirtmek için kullandıkları bir iletişim aracıdır. Bu iletişim aracı yani yalamakla yabancı kişinin onlar için önemsiz olduğunu belirtirler. Ve kendilerinin sahiplerini önemsediklerini hatırlatırlar. Yalayarak da ne kadar önem verdiklerini sürekli olarak gösterirler.

Köpekler için yalamanın birçok geçerli nedeni olmasına rağmen, birçok insan bunu anlamamaktadır. Ya da aynı zamanda köpeğin neden yaladığını sorgulamazlar ve hatta merak dahi etmezler. Köpeğinizin doğuştan beri alıştığı bu davranışı eğitimle düzeltmeniz mümkün. Bu yüzden de onun insanları yalama eğilimi göstermemesi için eğitim programı oluşturmak önem taşımaktadır.