KÖPEKLER VE DAHA YAŞLI YETİŞKİNLERE OLAN SAĞLIK YARARLARI

KÖPEKLER VE DAHA YAŞLI YETİŞKİNLERE OLAN SAĞLIK YARARLARI

Hayat arkadaşı olmaları yanında, köpekler sağlıklı bir şekilde yaşlanmanızı sağlarlar. Bu unsurlar aşağıdaki gibidir:

Hayatta eğlence ve hayatın anlamını bulmanıza yardımcı olurlar. Yaşlandıkça, yaşamdaki amacını ve zamanını harcadığın tüm aktiviteleri kaybedersin. Kariyerini bırakıp emekli olabilirsin ya da çocukların seni yalnız bırakmış olabilirler. Bir köpeğe bakmak sana zevk verebilir ve iyimserliğini, moralini aynı zamanda kendine verdiğin değeri arttırmayı sağlayacaktır. Barınaktan köpek edinmek, özellikle de daha yaşlı olan birini, senin iyi bir şeyler yaptığın duygusunu aşılayacaktır. Aksi taktirde bu köpek hayatının geri kalanını yaşamadan ötenazi yoluyla bile öldürülebilir.

İletişim halinde kalmak. Sosyal bağ sağlamak yaşlandıkça çoğu zaman daha zorolmaya başlar. Emeklilik, hastalık, ölüm ve yerini değiştirme çoğu zaman yakın arkadaşlarımızdan ve aile üyelerinden uzaklaşmamıza neden olabilir. Bunun sonrasında, yeni arkadaşlar edinmek gitgide zorlaşır. Köpekler yaşlı kişiler için yeni insanlarla tanışmak ve sohbet etmeyi sağmak için mükemmel bir yoldur.

Zindeliği arttırmak. Yaşlılıkla beraber gelen birçok fiziksel değişimin üstesinden kendinize bakarak gelebilirsiniz. Köpekler ve daha az dereceyle kediler sizin daha çok hareket etmenizi, daha çok gülmenizi ve egzersiz yapmanızı sağlarlar. Böylece hem bağışıklık sisteminiz hem de enerjiniz artmış olur.

Köpekler ve Alzheimer ya da demans hastası olan yetişkinler:

Hastalığın bir parçası olarak, Alzheimer hastaları birçok davranış problemi göstermektedirler. Bu problemlerin çoğu da stresle baş edememe konusu hakkındadır.

Davis'teki Kaliforniya Üniversitesi'nde yapılan araştırmaya göre Alzheimer hastaları stresten daha az etkilenirler ve evlerinde köpek ya da kedi varsa daha az kaygı patlamaları yaşarlar.

Köpekler pozitif ve sözel olmayan iletişimi sağlarlar. Oyun oynamak için oluşturduğu etkileşim ve uysal bir köpeğin dokunuşu Alzheimer hastasını sakinleştirebilir ve saldırgan davranışını azaltabilir.

Birçok durumda hastanın sorunsal davranışı önceki bakıcısının stresli cevabına tepkisidir. Evcil hayvanlar bakıcıların stresini azaltırlar.

Daha yaşlı kedi ya da köpeği sahiplenmek isteyen yetişkinler için, evcil hayvan edinmenin ve hayvanın tıbbi bakım masrafını en aza indirgeyen programlar vardır. Bu yüzden de bu olanağı araştırın.

Köpekler ve köpeklerin çocuklara sağladıkları sağlık yararları

Evcil hayvanlarla büyüyen çocuklar sadece daha az astım ve alerji riskine sahip olmazlar, aynı zamanda köpek ya da kedi edinerek sorumluluk, merhamet ve empati duygularını da kazanırlar.

Ebeveyn veya öğretmenlerden farklı olarak, evcil hayvanlar asla eleştirel olmazlar ve emir vermezler. Her zaman sizi severler ve onların evde olması çocuklardaki güvende olma hissini sağlar. Evde köpek olması çocukların anne ve baba evde olmadığında göstereceği ayrılma kaygısını sakinleştirecektir.

Sadık köpeğinizin sevgisi ve arkadaşlığına sahip olmak çocuğun kendini önemli hissetmesine olanak tanır veya pozitif olma özelliklerini geliştirir.

Duygusal olarak köpeğine bağlı olan çocuklar diğer inşalarla da ilişki kurmak konusunda daha iyidirler.