KÖPEKLERDE AŞI VE TEMİZLİK HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER

KÖPEKLERDE AŞI VE TEMİZLİK HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER

Köpekler tahmin edebileceğimizden daha hisli ve duygu yüklü hayvanlardır. Belki size en korkutucu ve vahşi gelen ırklar vardır. Ancak bu en korkutucu ırk köpekler bile sahiplerine karşı masum ve naziktirler. Köpeklerin çok farklı cinsleri vardır ve bu cinslerin neredeyse hepsinin farklı özellikleri vardır. Ancak tüm köpekler için geçerli bir konu varsa oda kesinlikle temizlik ve sağlık konusunun ihmal edilmemesi ve her ırkın bakımının farklı oluşudur. İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde bu işlemleri yapan kişiler veya kurumlar olsa da bu işlemler için gereken ücreti karşılayamayan veya bu hizmetlerin olmadığı yerde yaşayanlar bu bilgileri iyi okumalıdır.

Ankara'daki tüm Veteriner Klinikleri

Köpeklerde aşı en önemli noktalardan biridir. İlk önce köpeğiniz doğduğu gibi ya da sahiplenmeye karar verdikten sonra hemen bir veteriner hekime giderek bir kimlik kartı çıkartmanızdır. Köpeklerinde kimlikleri olur ve burada bakımlarının ve aşılarının tarihleri yazar. Köpek doğduktan sonra cinsine göre farklılık göstermesine rağmen ile parazit, karma ve kuduz aşısı yapılmalıdır. Bu aşıların yapılma tarihi genelde 40 – 50 günlük iken yapılıyor. Daha sonra veterinerinizin size söylediği tarihleri aksatmayarak aşılarını mutlaka yaptırmalısınız.

Temizlik için ilk konu kesinlikle köpeğinize her türlü ihtimale karşı bir bit ve pire tasması takmanızı tavsiye ediyoruz. Çünkü bazen aşılar etki edene kadar köpeğinize bit ve pire bulaşmış olabilir. Aynı şekilde temizlik için köpeğinizin ırkını iyi araştırmanız gereklidir. Kaç günde bir, hangi tür fırça ile ve ne şekilde tarama yapmanız gerektiğini size söyleyecektir. Köpeklerde taranma hem mevsim geçişlerinde tüy dökümünü kolaylaştırır hem de normal zamanlarda yerlere ve etrafa dökülecek tüyleri siz kendi eliniz ile almış olursunuz. Köpeğinizin yattığı yerde kesinlikle gün aşırı süpürge ile temizlik yapılmalıdır. Aynı şekilde bit ve pirenin gelmesini engelleyecek solüsyonlar köpeğinizin yattığı yere dökülmelidir. Eğer köpeğinizi dışarıda bakacaksanız kulübesi kesinlikle su geçirmeyen olmalı ve yüksekliği yerden bir en az 10 cm yüksek olmalıdır. Çünkü köpeğinizin kulübesi su alırsa ve ya üstten almasa bile kapısından girerse çözümü olmayan hastalıklar oluşabilir.