KÖPEKLERDE AŞININ ÖNEMİ – AŞILAMA

KÖPEKLERDE AŞININ ÖNEMİ – AŞILAMA

İnsanlarda olduğu gibi, köpeklerin de çeşitli hastalıklardan korunmak için aşılanmaya ihtiyacı vardır. Köpeklerin aşılanması konusunda günümüzde çoğu hayvan sahibi gerekli bilinç düzeyine ulaştı ve en iyi dostlarımız için gerekli aşılama işlemlerinin yapılmasını aksatmıyor. Köpeklerin gençlik hastalığı, kanlı ishal gibi birtakım kronik hastalıklardan korunması ve sağlığının zarar görmemesi için düzenli olarak aşılanması gerekiyor. Düzenli aşılama yapılması, sadece köpeklerin değil sahibinin ve diğer aile bireylerinin sağlığının korunması açısından da büyük önem arz ediyor; çünkü bazı hastalıklar insanlara da bulaşabiliyor.

Köpeklerin yıllık aşılarının zaman aralığı genellikle standart olarak düşünülür; ancak son yıllarda yapılan araştırmalar, kimi aşıların bir yıldan uzun zaman aralıkları ile yapılması durumunda daha etkili olabildiğini ortaya koyuyor. Veteriner kliniklerinin her bir köpek için ayrı yapacağı testler ve belirleyeceği aşı programları ile köpeğin ihtiyacına göre aşı yapılması, hastalıklardan korunmasında daha etkili olabilir.

Amerikan Hayvan Hastanesi Derneği (AAHA), belirli aralıklar ile veterinerler için hangi aşıların hangi zaman aralıkları ile uygulanması gerektiğine dair kılavuz işlevi gören raporlar yayınlıyor. Çok sayıda veteriner ve köpek hastalıkları konusunda uzman bilim insanlarının araştırma sonuçları ve tecrübeleri ile oluşturulan rapor, köpek sahipleri ve veterinerler için aşılama konusunda yol gösterici oluyor.

Amerikan Hayvan Hastanesi Derneği'nin raporlarında en çok dikkat edilmesini tavsiye ettiği nokta her köpeğin eşsiz olduğu ve birbirinden çok farklı ihtiyaçlara ve hastalık risklerine sahip olabileceği. Köpeklerin yaşı, anlık sağlık durumu, yaşam şekli, yaşadığı bölge, seyahat sıklığı gibi etkenler aşılama yapılırken göz önünde bulundurulması gereken etkenlerden bazıları.

Aşı yaptırmak zararlı olabilir mi?

Bazı köpek sahiplerinin, aşıların yan etkilerinden dolayı köpeği için zararlı olabileceğinden endişelenmesi ve aşı yaptırmayı reddetmesi de son zamanlarda gözlenen sorunların başında geliyor. Köpek aşılarının, en iyi dostlarımızı hastalıklardan korumak amacı ile yapıldığını ve yan etkilerinin en hafif hastalıktan bile daha az bir zarara yol açacağını unutmamak gerekiyor. Endişelerini gidermek isteyen köpek sahiplerinin güvendikleri bir veteriner kliniği ile iletişime geçerek en doğru aşıya karar vermeleri, köpekleri için yapabileceği en büyük iyilik olacaktır.