KÖPEKLERDE DEHİDRASYON (SIVI KAYBI) NEDEN OLUR? - KÖPEK SAĞLIĞI

KÖPEKLERDE DEHİDRASYON (SIVI KAYBI) NEDEN OLUR? - KÖPEK SAĞLIĞI

Dehidrasyon, vücutta sıvı kaybı anlamına gelir ve tıpkı insanlar gibi hayvanların sağlıkları üzerinde de zararlı komplikasyonlara sebebiyet verebilir. Su her canlının yaşamını sürdürebilmesi için en önemli kaynaklardan biridir. Köpeklerin vücudunun yüzde 80'i sudan oluşur. Bu da suyun köpekler için önemini gösterir.

Köpeklerde dehidrasyon neden olur?

Dehidrasyon, vücuttaki su seviyesinin normal değerlerin altına düşmesi sonucu meydana gelir. Fazla sıvı kaybı veya çok az miktarda sıvı alımı dehidrasyona sebep olur. Çok sıcak havalarda vücudun fazla terlemesi, kusma ve ishal de dehidrasyona yol açan etkenlerdendir.

Köpeğimin dehidre olduğundan şüphelendiğimde ne yapmalıyım?

Dehidrasyon ciddi bir rahatsızlığın belirtisi olarak da kendini gösterebilir. Dolayısıyla böyle bir durumdan şüphelenildiği takdirde derhal veteriner kliniği ile iletişime geçilmelidir. Dehidrasyonu tespit etmek kimi zaman evde de mümkün olabilir. Köpeğin boynundaki veya kürek kemikleri arasındaki deri hafifçe yukarı kaldırılıp bırakıldığında kilolu ya da zayıf olması fark etmeksizin deri anında normal haline dönmelidir. Köpek eğer dehidre olmuşsa deri bırakıldığında hızlı şekilde eski haline dönmez. Bu belirtiye rağmen, dehidrasyon işaretlerini fark etmek kolay değildir ve en doğru teşhis ve tedaviyi yalnızca veterinerler yapabilir.

Köpekler dehidrasyona yatkın mıdır?

Özellikle böbrek rahatsızlıklarına sahip, kanser olan veya enfeksiyon kapmış köpekler dehidrasyon riski ile karşı karşıyadır. Aynı zamanda yaşlı, hamile veya yeni doğum yapmış, diyabet hastası köpekler de dehidre olmaya daha yatkındır.

Dehidrasyon nasıl tedavi edilir?

Veterinerler damardan veya deri altından sıvı verebilir ve hastalığın altında yatan sebepleri bulmak adına köpeğe birtakım testler uygulayabilir.

Dehidrasyon nasıl önlenir?

Köpeğe her zaman temiz su verilmeli ve hayvan hiçbir zaman susuz bırakılmamalı. Aynı zamanda köpeğin su kabının da bakteri oluşumunun önüne geçmek için her gün yıkanılması gerekir.

Köpeğin günlük su tüketimi gözlem altında tutulmalı. Yeterince su içmediği gözlemlendiği takdirde veteriner görüşüne başvurulmalı. Özellikle hayvanın ishal, kusma ve benzer hastalıkları varsa su alımının dikkatle takip edilmesi gerekli.

Köpeğin dışarıda gezdirildiği veya egzersiz yaptırıldığı anlarda ekstra su verilmeli.