KÖPEKLERDE DERİ HASTALIKLARI – HAYVAN HASTALIKLARI

KÖPEKLERDE DERİ HASTALIKLARI – HAYVAN HASTALIKLARI

Köpeklerin deri problemleri yaşamasında birçok faktör rol oynayabilir. Bunlara birkaç örnek verecek olursak;

Herhangi bir besine veya toz, polen ve küf gibi çevresel faktörlere karşı alerjisi veya hassasiyeti olan köpeklerde deri rahatsızlıkları görülebilir.

Bit, pire ve mayt gibi parazitler de derilerin tahriş olmasına sebebiyet verebilir.

Hormonlarında dengesizlik olan köpekler deri problemleri yaşamaya daha yatkın olur.

Bakteri enfeksiyonları da köpeklerde deri hastalıklarına yol açabilir.

Köpeğimde deri hastalığı var mı?

Sağlıklı bir deriye sahip köpeklerin pullanma, kızarıklık ve tahriş olmamış; pürüzsüz ve yumuşak bir deriye sahip olması gerekir. Ne çok yağlı ne de çok kuru, tüy kaybına uğramış herhangi bir bölgenin bulunmadığı derilerin sağlıklı olduğu varsayılabilir. Deri hastalığına sahip bir köpeğin derisinde aşağıdaki belirtilerin görülme ihtimali yüksektir:

Kızarıklık, benek ve sivilceler

Kabuklanmış yaralar ve kalınlaşmış bölgeler

Tüy kaybı

Pullanmış bölgeler

Kötü kokular

Kaşıntı, yalama ve sürtünme

Nasıl tedavi edilmeli?

Köpeğin derisinde yukarıda belirtilen emarelerin gözlenmesi durumunda derhal veteriner klinikleri ile iletişime geçilmeli ve gerekli dermatolojik testler sonucunda veterinerin gözetiminde bir tedavi süreci başlatılmalı. Özellikle Ankara'da bulunan deri hastalıkları konusunda uzman veteriner klinikleri, Ankara'da yaşayan hayvan sahiplerini bu konuda daha şanslı kılıyor. Veterinerin yöneteceği tedavi sürecinin yanında, köpek sahipleri de hayvanlarını doğru gıdalar ile beslemeleri durumunda köpeklerinin daha hızlı bir şekilde iyileşmesine yardımcı olabilir. Köpekteki deri rahatsızlığı yanlış beslenme şeklinden kaynaklanmasa bile beslenme düzeninin faydalı gıdalar ile desteklenmesi köpeğin hastalığı atlatmasına yardımcı olacaktır.

Protein deri sağlığının korunmasında oldukça önemli bir yere sahip. Ördek ve geyik eti gibi yüksek kaliteli protein değerlerine sahip etlerin kullanıldığı mamaların tercih edilmesi, köpeklerin derileri için daha koruyucu olabilir.

Balık yağında bulunan Omega-3, omega-6 esansiyel yağ asitleri içeren mamaların kullanılması, köpek derisindeki kuruluğun ve iltihabın önlenmesinde önemli rol oynar.

E vitamini ve diğer antioksidanlar da köpeğin bağışıklık sistemi ve derisi üzerinde olumlu etkilere sahip. Köpek mamasına karar verirken bu maddeleri içeren mamaların tercih edilmesi hem genel sağlığı hem de derisi için oldukça faydalı olacaktır.