KÖPEKLERDE KALP HASTALIKLARI

KÖPEKLERDE KALP HASTALIKLARI

Kalp köpeklerin vücudundaki en önemli organdır. Kan pompalanması, kan damarları ile hücrelere oksijen ve besin ulaştırılması gibi vücutta hayati fonksiyonları vardır. Çoğu kalp rahatsızlığı, vücutta kan pompalanması işleminin etkili bir biçimde yerine getirilememesinden kaynaklanır. Bu durum göğüste ve karında sıvı birikimine yol açar. İki tip kalp rahatsızlığı vardır. Biri kalp kapakçığını diğeri ise kalp kaslarını etkiler. Hangi tür kalp rahatsızlığına sahip olduğu fark etmeksizin, doğu beslenme, egzersiz ve gerekli ise ilaç tedavisi ile köpekler kalp rahatsızlıklarını yenebilir. Doğru gıdaların tüketimi ve veteriner tavsiyeleri köpeğin mutlu ve sağlıklı bir yaşam sürmesini sağlayabilir.

Ankara'daki tüm Veteriner Klinikleri için tıklayını

Kronik kalp kapağı hastalığı: Sızdıran bir kalp kapakçığı, vücuda pompalanan kan miktarını düşürür.

Miyokardiyal hastalık: Kalp kaslarındaki güçsüzlük veya katılaşma ile ortaya çıkar, kalbin efektif bir şekilde kan pompalamasını engeller.

Kalp hastalığının sebepleri

Beslenme sorunları kalp hastalıklarına yol açan en büyük etkendir. Yaşlanma ve kalp kurdu gibi sorunlar da kalp rahatsızlıklarına yol açabilir. Diğer sebepler aşağıdaki gibidir:

Vücut durumu: Fazla kilosu bulunan köpeklerin kalp rahatsızlıklarına yakalanma ihtimali daha yüksektir.

Yaş: Yaştaki artış ile birlikte kalp hastalığı oluşması ihtimali de artış gösterir.

Tür: Minyatür fino köpeği, cocker spaniel, Pomeranian ve schnauzer gibi köpek türlerinde kronik kalp kapağı hastalığı daha sık görülür. Danimarka köpeği ve İskoç av köpeği gibi türlerde ise miyokardiyal kalp hastalığı daha yaygındır.

Köpeğimde kalp hastalığı var mı?

Bu tanıyı koymak elbette ki hayvan sahipleri için mümkün değildir, yalnızca veterinerin uygulayacağı testler ile orataya çıkarılabilir.

• Stetoskop ile kalp hırıltıları ve akciğerdeki sıvı tespit edilebilir.
  • Palpasyon ile olağan dışı nabız teşhis edilebilir.
  • X-ray ile kalpteki büyüme görülebilir.
  • EKG ile kalpteki büyüme ve düzensiz ritim fark edilebilir.
  • Kan ve idrar testleri ile kalp kurtları tespit edilebilir ve diğer organların durumu gözlenebilir.
  • Köpekte gözlenecek aşağıdaki semptomlar da kalp hastalığının işaretleri olabilir: Sürekli yorgunluk, fenalık geçirme, sürekli öksürme, nefes almada zorluk, egzersiz yapmada zorluk çekme.