KÖPEKLERDE KANSER TEDAVİSİ – HAYVAN HASTALIKLARI

KÖPEKLERDE KANSER TEDAVİSİ – HAYVAN HASTALIKLARI

İnsanlarda olduğu gibi köpeklerde de kanser hastalığını erken teşhis etmek hayati önem taşıyor. Bunun için köpeğin gösterdiği olağan dışı belirtileri algılayabilmek ve düzenli sağlık taraması yaptırmak gerekiyor.

Köpeğimiz kansere yakalandığı takdirde uygulanacak kemoterapi tedavisi hastalığın önlenmesine ve köpeğin yaşam kalitesinin artmasına yardımcı olabilir. Doğası itibari ile son vücut üzerinde son derece yıkıcı etkileri olan kemoterapi tedavisinin elbette köpeğin vücudu için de zararlı yanları olacağını önceden kabullenmek gerekiyor. Ancak günümüzde başka bir tedavi yönteminin henüz geliştirilememiş olması; bizleri kendimiz ve yakınlarımız için olduğu kadar köpeklerimiz için de kemoterapi tedavisine mecbur bırakıyor.

Beslenme düzeni tedavinin başarısında oldukça etkili
Kemoterapi tedavisi gören köpeğin beslenme düzeni ve çeşitliliği de hayvanımızın iyileşmesinde önemli rol oynuyor. Tedavi sonucu kilo kaybeden veya cerrahi operasyon geçiren köpeklerin tedavisinin doğru beslenme düzeni ile de desteklenmesi gerekiyor. Protein değeri ve enerji miktarı artırılmış besinler köpeğin iyileşme sürecine yardımcı olabiliyor. Beslenme düzeninde esas hedef, köpeğin kanser tedavisine olumlu etkiler yapabilecek ve tedavi sürecinde yıpranan vücudunun toparlanmasına yardımcı olabilecek gıdaların yedirilmesi olmalı.

Köpeğin beslenme düzenine ve çeşitliliğine kesinlikle veteriner kliniklerine danışılarak karar verilmeli; hatta veterinerin önermediği hiçbir besin maddesi köpeğe yedirilmemeli. Özellikle kanser hastası olan ve tedavi gören köpeklerde her bir besin maddesinin tedavi sürecine etkisi son derece büyük oluyor. Veterinerlerin vereceği bir besin ve mama listesi ile beslenme düzeni sağlanmalı; köpeğin sağlığını tehlikeye atmamak adına bu listenin dışına çıkılmamalı.

Kanser hastası köpek için veterinere danışılması gereken konular:

Köpeğim için tedavi seçenekleri nelerdir?

• Kemoterapi tedavisi köpeğimin yaşı ve diğer özellikleri göz önüne alındığında ne ölçüde etkili olur?
  • Beslenme düzeni ne kadar etkili? Gıda takviyeleri tedavi sürecine yardımcı olur mu?
  • Birden çok köpeğim varsa, hepsini aynı mama ile besleyebilir miyim?
  • Önerilen mama veya diğer besin maddeleri ile köpeğimi ne kadar süre beslemeliyim?
  • Acil bir durumda size veya kliniğinize nasıl ulaşabilirim?