KÖPEKLERDE OBEZİTE

KÖPEKLERDE OBEZİTE

Ülkemizde yeterli istatistiki veri olmasa da Amerika'daki köpeklerin yüzde 50'sinden fazlasının obezite ile mücadele ettiği biliniyor. İnsanlarda olduğu gibi köpeklerde de obezite birçok sağlık sorununa yol açabiliyor. Eklem iltihapları, kalp hastalıkları, nefes almada güçlük, diyabet ve mesane kanseri obezitenin yol açtığı hastalıklardan bazıları olarak öne çıkıyor. Kilo fazlalığı aynı zamanda depresyon gibi mental sorunlara da sebep olabiliyor.

Kilo artışının sebepleri nelerdir?

Kilo alımı vücüt yağ kütlesindeki artışın bir sonucudur. Bu da genelde aşırı yemekten ve egzersiz eksiklinden kaynaklanır. Ancak, kilo alımına sebep olan başka etkenler de vardır:

Yaş: Yaşlı köpekler daha az egzersiz yapar ve daha az enerji harcar.

Tür: Labrador retrievers, cocker ve cavalier king charles türleri obezite hastalığına daha yatkındır.

Kısırlaştırma: Kısırlaştırılmış veya hadım edilmiş köpekler daha az kaloriye ihtiyaç duyar ve metabolizmaları daha yavaştır.

Sağlık sorunları: Bazı sağlık problemleri ve tedavi amaçlı kullanılan ilaçlar kilo alımına sebep olabilir.

Aşırı beslenme: Gıdaya istediği an ulaşabilen köpekler farkında olmadan ihtiyaçlarından daha fazla beslenir, bu da kilo almalarına sebep olur.

Egzersiz eksikliği: Gereğinden fazla besin tüketimi ve egzersiz eksikliğinin kesin sonucu obezitedir.

Köpeğim fazla kilolu mu?

Her köpeğin boyutuna ve türüne göre ideal bir kilosu vardır. Veterinerler köpeğin ideal kilosu ve bu kiloyu koruma yöntemleri ile gerekli bilgilendirmeyi yapabilir.

Fazla kilolu olmanın belirtileri

• Köpeğin yan tarafı ellendiğinde kaburgalar kolaylıkla hissedilmez.
  • Yakada sarkma meydana gelir.
  • Yürümesi zorlaşır, hareket etmekte güçlük çeker.
  • Daha kısa nefesler alır.
  • Normalden daha çok uyur.
Kilo vermesini nasıl sağlarım?

Köpeklerde oldukça yaygın olan obezite, beslenme ve egzersiz alışkanlıklarında yapılacak değişikler ile aşılması kolay bir hastalıktır:

• Belirli bir hızda ve tempolu yürümek köpeğin yağ yakımını sağlayabilir.

• Köpeği evde veya bahçede oyun oynamaya teşvik etmek ve bu süreyi mümkün olduğunca uzun tutmak kalori yakımını artırır.

• Frisbee veya top gibi malzemeleri oyun sırasında kullanmak ve köpeğin daha fazla efor harcamasını sağlamak kilo vermeyi kolaylaştırır.