KÖPEKLERDE SİNDİRİM SİSTEMİ BOZUKLUKLARI

KÖPEKLERDE SİNDİRİM SİSTEMİ BOZUKLUKLARI

Köpeklerin sindirim sisteminde meydana gelecek bir rahatsızlık köpeğin mide ve bağırsaklarını etkiler ve ağrıya sebep olur. Aynı zamanda besinlerin vücutta emilimini engeller ve sindirim kanalının değişmesine yol açar. Sağlıklı bir sindirim sitemi köpeğin yediği besinlerden gerekli kaynakları elde etmede, doku bozukluklarını gidermede ve enerji elde etmede sorun yaşamaz. Ancak, problemli bir sindirim sitemi dehidrasyona (sıvı kaybı), asit bazlı ve elektrolit beslenme bozukluğuna yol açar. Dolayısıyla, sindirim sistemi bozukluğu belirtilerinin iyi takip edilmesi ve bir şüphe durumunda veterinere danışınılması son derece önemlidir.

Köpeklerde sindirim sistemi bozukluklarının çeşitleri

Köpeklerde çok çeşitli sindirim sistemi rahatsızlıkları görülebilir. Dolayısıyla doğru bir tanı koyabilmek için veteriner muayenesi ve test yapılması gerekir. Sindirim sistemi bozukluğuna bir gıdanın köpek mamasından daha çok tüketilmesi, gıda alerjileri, enfeksiyonlar ve sindirim enzimlerinin eksikliği gibi sorunlar yol açabilir. Danimarka köpeği, Alman shepherd, golden retriever ve İskoç çoban köpeği türler sindirim sistemi problemleri yaşamaya daha yatkındır.

Akut gastroenterit: Mid eve bağırsaklarda meydana gelen iltihaplanma veya enfeksiyon durumunda oluşur. Akut gastroenterit, genelde köpeğin bozulmuş, kokmuş, küflü gıdalar tüketmesi, yüksek yağlı insan gıdaları yemesi, yabancı objeler yutması, zararlı bitkiler yemesi, vücuttaki parazitler, stres ve gıda alerjisi gibi sebeplerden oluşur.

Kalın bağırsak iltihabı: Bu rahatsızlık, kolonda bulunan zarda akut veya kronik gerçekleşen iltihaplanmalar nedeni ile oluşur. Daha çok kamçı kurdu parazitleri , tümörler veya polipler, mama değişimi, gıda alerjileri ve yabancı objelerin yutulması gibi sebeplerden meydana gelir. Kalın bağırsak iltihabı 5 yaşın altındaki köpeklerde daha sık görülür ve özellikle dışkılama sırasında köpeğe oldukça acı verir. Hastalık nedeniyle idrarda mukus ve kan da görülebilir.

Kabızlık: Egzersiz eksikliği, dehidrasyon, kemik ve yabancı objeler gibi sindirimi oldukça güç olan maddelerin yenilmesi ve düşük lifli bir beslenme düzeni kabıza sebep olabilir.

İshal: Enfeksiyonlardan, parazitlerden, stresten, mama değişiminden, çöpten besin yenilmesinden ve organlarda meydana gelen bir fonksiyon bozukluğundan kaynaklanabilir.

Pankreas yangısı: Kesin bir sebebi henüz bulunamamıştır. Ancak, potansiyel sebepleri aşırı yağlı beslenme, enfeksiyonlar ve travmalar olarak gösterilebilir.