NİÇİN BAZI KÖPEKLER OBEZİTEYE DAHA YATKINDIR?

NİÇİN BAZI KÖPEKLER OBEZİTEYE DAHA YATKINDIR?

Ankara 'da bulunan veterinerler obezitenin günümüzde evcil hayvanlar içerisinde de en sık görülen beslenme hastalığı olduğunu belirtiyorlar. Bu rahatsızlığın sonucunda da kalp ve damar hastalıkları olmak üzere, diyabet ve kısalan yaşam ömrü de beraberinde getirdiği olumsuzluklar oluyor. Köpeklerin obeziteye karşı hassasiyetlerini ise ait oldukları türleri belirliyor.

KÖPEKLERDEKİ RİSK FAKTÖRLERİ

Yaşlanma ve kısırlaştırma köpekler üzerinde obezite riskini artıran bir etmendir. Özellikle yaşlanmaya başladıkça hareketlerinin azalması, kireçlenme nedeni ile mevcut hareketlerinin de kısıtlanması sonucunda ihtiyaç duydukları günlük kalori miktarları da azalır. Ancak buna göre yeniden düzenlenmeyen beslenme alışkanlıkları sonucunda köpekler çok hızlı bir şekilde kilo almaya başlar. Bunun yanı sıra zaten kısırlaştırma işlemleri de başlı başına köpeklerin %10 veya 20 arasında daha da fazla kilo almasına neden olur.

Diğer taraftan köpek sahiplerinin sosyal ve ekonomik durumlarının da köpeklerinin sağlıkları üzerinde etki ettiğini unutmamak gerekir. Varlıklı kimseler köpeklerini de daha çok şımartma eğiliminde oldukları için hayvanlarının aşırı kilo almalarına neden olabilirler.

Bunun yanı sıra köpeklerin cinsleri de kilo alma eğilimlerine etki etmektedir. Özellikle bazı türler hareketli yapıları nedeniyle fazla enerjilerini harcayabilseler de, bazı cinsler bunu kendileri için sağlayamamaktadır. Dolayısıyla bu tür cinslerin beslenme ve hareket düzenlerine daha da fazla dikkat etmek gerekecektir.