SOSYALLEŞMENİN KÖPEKLER ÜZERİNE OLUMLU ETKİLERİ

SOSYALLEŞMENİN KÖPEKLER ÜZERİNE OLUMLU ETKİLERİ

Ankara 'da bulunan veteriner hekimler köpeğinizin mutluluğuna ve sağlığına etki edecek bu önemli durumla ilgili bazı bilgileri paylaşmak istiyorlar.

Çoğu köpek sahibi hayvanlarının iyi bir bakıma sahip olmaları için yalnızca doğru beslenme, düzenli aşı olma ve diğer hastalıklara karşı kontrol sağlanmasının yeterli olacağına inanıyorlar. Ancak pek az kişinin aklına onların da sosyalleşme ihtiyacı duyduğu ve bunun da köpeklerine sağlanması gerektiği akıllarında oluyor.

Sosyal yönleri zayıf olan köpekler maalesef kendi sağlıkları hakkında her zaman bir risk taşıyorlar aynı zamanda çevresinde bulan kişilere de zarar verme potansiyelleri yüksek olabiliyor. Bu yüzden köpeğiniz sosyalleştirmeniz gerektiğini gösteren en doğru 4 nedeni şöyle özetleyebiliriz.

KORKU ve KORKUDAN KAYNAKLI ZARARLI HORMONLAR

Sosyalleşmemiş köpekler yeni ortamlara karşı her zaman bir korku beslerler. Bu da vücutlarının belirli bölgelerine bazı hormonların salgılanmasına neden olur. Bunların başında da kalp ritmini ve soluma hızını arttırıp "kaç veya savaş" duygusunu harekete geçiren adrenalin hormonu gelir. Aynı zamanda bu yüksek kan basıncını dengelemek için kortizon hormonu da devreye girer ancak kortizon hormonu vazifesini yerine getirdikten sonra böbrekler ve karaciğer yardımıyla vücuttan uzaklaştırılan bir hormondur dolayısı ile bu hormona çok fazla ve sık düzeyde maruz kalmak köpeğinizin bu organlarını oldukça fazla yormasına ve hatta zarar görmesine neden olacaktır.

VETERİNER ZİYARETLERİNDE YAŞANAN SORUNLAR

Sahibi olduğunuz köpeğiniz için veteriner kontrolleri elbette hayati önem taşımaktadır. Hangi yaşta ve hangi dönemde olursa olsun mutlaka sağlığının yakından takip edilmesi ve gerektiğinde müdahalelerin yapılabilmesi bu yönüyle çok önemlidir. Ancak sosyal yönü zayıf olan bir köpek veteriner ziyaretlerini oldukça zor bir hale dönüştürecektir. Hem rutin kontroller sırasında hem de müdahale gerektiği anlarda köpeğinizin huysuzluk çıkarması veya saldırması kendi sağlığını da risk altına alacaktır. Bu yüzden onları veteriner kontrollerine alıştırmanız çok önemlidir.

KISITLI EGZERSİZ İMKÂNI

Köpeğiniz diğer insanlarla veya hayvanlarla iletişimde saldırgan bir tavır sergiliyorsa elbette onunla birlikte dışarıda geçirebileceğiniz zamanlar da kısıtlanmış oluyor. Bu sebeple ya kendinize özel bir alan yaratmaya çalışıyor veya günün tenha vakitlerini tercih etmek zorunda kalıyor olabilirsiniz. Ancak sağlıklı bir gelişim gösterip köpeğinizin dengeli bir ruh hali ile yanınızda size arkadaşlık edebilmesi için mutlaka onun sosyal yönünün de gelişmesine özen gösteriniz.