KÖPEKLERDE EKLEM İLTİHABI

KÖPEKLERDE EKLEM İLTİHABI

Eklem iltihabı, köpeklerin eklemlerindeki rahatsızlıklara verilen genel addır. Bu rahatsızlıklar, kıkırdakta meydana gelen aşındırmaların kıkırdağın kendini yenileme hızından daha hızlı gelişmesi durumunda oluşur. Kıkırdak kemiklere binen yükü azaltan bir yastık görevi görür. Kıkırdağın aşınması durumunda ise eklemler zamanla şişer ve köpeğe acı vermeye başlar.

Birçok hastalıkta olduğu gibi eklem iltihabında da erken teşhis ve tedavi son derece önemlidir. Aksi halde cerrahi operasyonlara varıncaya dek daha ileri düzeyde tedavi yöntemlerinin uygulanması gerekebilir.

Köpeğimde eklem iltihabı var mı? Hastalığın belirtileri nelerdir?

Bir köpeğin eklem iltihabı hastalığına sahip olduğu, hareket ederken yaşadığı güçlük; yürümek, koşmak ve zıplamaktaki isteksizliği ile fark edilebilir. Aynı zamanda, iltihabın olduğu bölgeye dokunulduğu zaman köpek acı ile havlıyorsa veya kendini geri çekiyorsa bu belirtiler eklem rahatsızlığına işaret ediyor olabilir. Eklemler bir köpeğin sağlığı ve hareketliliği üzerinde çok ciddi etkilere sahiptir; ancak eklemdeki rahatsızlığın belirtileri diğer bazı hastalıklar ile karıştırılabilir. Dolayısıyla, veterinerin doğru ve daha kolay bir teşhiste bulunabilmesi için köpeğin davranışlarında meydana gelen değişikliklerin iyi dikkatle gözlemlenmesi gerekir.

• Merdivenleri çıkmak veya inmek istememesi
  • Yürüyüş esnasında geride kalması ve efor gerektirmeyen yürüyüşlerde erkenden yorulması
  • Oturmak veya ayakta durmak yerine genelde yatmayı tercih etmesi
  • Rahatsızlığın olduğu bölgeye dokunulduğunda sızlanması, hırlaması veya ısırmaya çalışması

Eklem iltihabına sebep olan etkenler nelerdir?

Yaş: Köpekler yaşlandıkça kıkırdakları da yıpranmaya başlar. Dolayısıyla genç köpeklerde de eklem rahatsızlıklarına rastlansa da bu oran yaşlı köpeklerde daha yüksektir.

Tür: Büyük köpek türleri, eklem rahatsızlıklarına yakalanmaya daha yatkındır. Bu türlerden bazıları labrador retrievers, golden retrievers, Alman kurdu ve rottweilers'dır.

Kilo fazlalığı: Fazla kilo nedeniyle eklem ve kıkırdaklar üzerindeki baskının artışı köpeklerin bu rahatsızlığa yakalanma ihtimalini de artırır.

Kalıtsal rahatsızlıklar: Bazı köpek türlerinin doğuştan getirdikleri yatkınlık ile eklem hastalıklarına yakalanma oranı daha yüksektir.

Kaza veya travma: Köpeğin geçirdiği herhangi bir kaza veya eklemlerini etkileyebilecek travma, hemen sonra sonrasında kendisini göstermese de ilerleyen dönemlerde köpekte eklem rahatsızlıklarına yol açabilir.
Enfeksiyon: Enfeksiyonlar da eklem ve kıkırdaklar üzerinde tahrip edici etkiler gösterebilir.