KÖPEKLERİN BESLENME DÜZENİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER - BESLENME

KÖPEKLERİN BESLENME DÜZENİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER - BESLENME

Beslenme konularında köpekler ile insanlar arasında benzerlikler görmekler mümkündür. Köpekler de çok çeşitli besinlere beslenme düzenlerinde yer verebilir. Etler, sebzeler ve tahıllar köpeklerin yiyebileceği besin kaynakları arasında bulunur. Ancak bu besin kaynaklarından faydalanırken dengeli bir beslenme düzenine de dikkat edilmeli. Sevdikleri yiyeceklere beslenme düzenlerinde fazlasıyla yer verilmesi diyabet gibi birtakım hastalıklara yakalanmalarına sebebiyet verebilir.

Köpeklerin ne kadar beslenecekleri yaşına, aktivite sıklığına ve ideal kilolarına göre değişiklik gösterir. Örneğin Avustralya çoban köpeği, diğer türlere göre daha fazla egzersiz ve hareket ihtiyacı duyar; bu da fazla enerji harcaması sebebiyle daha çok besin ile daha sık bir beslenme düzeni anlamına gelir. On yaşında bir Chihuahua ise gününün çoğunu yemek yiyerek değil kucakta veya yuvasında dinlenerek geçirmeyi tercih eder.

Köpek maması etiketleri, köpeklere öğünlerinde verilecek miktar hakkında bilgi verir; ancak köpeğin ideal kilosunu ve bu kiloyu muhafaza etmesi için yemesi gereken miktarı veterinerden alınacak tavsiyelere göre belirlemek hayvanın sağlığı açısından daha iyi olacaktır. Veterinerler aynı zamanda hayvanları hastalıklardan koruyacak besin önerilerinde de bulunabilir. Örneğin büyük köpekler, küçüklere göre eklem iltihabı geliştirmeye daha yatkındır. Veteriner ile düzenlenecek bir beslenme şekli köpeklerin bu tür hastalıklara yakalanmasının da önüne geçecektir.

Köpek mamalarının köpeğe sağladığı kaloriye dikkat edilmesi büyük önem taşıyor. Ancak, birçok köpek maması üzerinde köpeğin alacağı kaloriye dair herhangi bir bilgilendirme bulunmuyor. Bu da köpek sağlığı için tehlike teşkil ediyor. Bazı mamaların bir öğünlük kalorisi 200 iken bazı mamalarda bu değer 400 olabiliyor. Bu fark ise köpeğin kilo değerlerinde büyük oynamalara sebebiyet verebiliyor. İdeal kalori değerleri için kuru mamaların tercih edilmesi gerekiyor. Kuru mamalar genelde diğerlerine göre daha düşük kaloriye sahip olur. Ancak mamanın kalorisi ile ilgili kesin bir bilgiye sahip olmak için mamanın üretici firması ile iletişim bilgileri üzerinden irtibat kurulmalı veya veteriner kliniğine danışılmalı. İnsanlarda olduğu gibi hayvanların doğru beslenmesinde de gıda kalorileri miktarlarının önemli olduğu unutulmamalı.