KEDİLERE ZARARLI BESİNLER - BESLENME VE DİYET PROGRAMLARI

KEDİLERE ZARARLI BESİNLER - BESLENME VE DİYET PROGRAMLARI

İnsanlar için zararlı olmayan ve günlük hayatta tükettiğimiz çoğu yiyecek hayvanlar için sakıncalı olabiliyor. Hatta köpeklerin yiyebildiği gıdalar ile kedilerin yiyebildiği besinler bile farklı olabiliyor. Farklı metabolizma yapılarına sahip olmaları, her hayvan için özel besin seçimini gerekli kılıyor. Bu duruma dikkat edilmeksizin hayvanlara her besini vermek ise çeşitli hastalıklara hatta ölüme yol açabiliyor. Aşağıda örneklerini sıraladığımız gıdaları sağlıklarını tehlikeye atmamak adına kedilere vermekten kaçınmak gerekiyor:

Alkollü içecekler: Sarhoşluğa, komaya ve ölüme yol açabiliyor.

Bebek mamaları: İçinde kediler için toksik özellik gösterebilen soğan tozu bulunabiliyor.

Kılçık: Boğazda tıkanmaya ve sindirim sistminde yırtıklara, kanamalara yol açabiliyor.

Konserve tuna balığı: Büyük miktarlarda tüketildiği takdirde, malnütrisyona ve b vitamin kompleksi olan tiyamin eksikliğine yol açabiliyor.

Çikolata, kahve, çay ve diğer kafein içeren gıdalar: Kafein içeren besinler kusmaya ve ishale yol açabiliyor; kalp sinir sistemi için zararlı olabiliyor.

Turunçgiller: Kusmaya yol açabiliyor.

Köpek mamaları: Hayvanın kazara yemesi kendisi için çok zararlı olmasa da; düzenli olarak köpek maması ile beslenmesi malnütrisyona ve kalp rahatsızlıklarına sebep olabilir.

Yağlı beslenme: Pankreas iltihabı görülebilir.

Balık: Sık sık ve yüksek miktarlarda balıkla beslenmesi kedilerde iştahsızlığa, nöbet geçirmesine ve ölümüne bile yol açabilir.

Üzüm, kuru üzüm ve kuş üzümü: Böbrekler için zararlı olabiliyor.

İnsanların kullanımı için üretilen vitaminler: Özellikle demir içeren vitaminler, sindirim sistemine zarar verebiliyor; karaciğer ve böbrekler üzerinde hasar yaratabiliyor.

Avustralya fındığı: İçeriğinde bulunan toksinler dolayısıyla sindirim, sinir ve kas sistemi zarar görebiliyor.

Süt ve süt ürünleri: Yüksek miktarlarda süt ürünleri tüketilmesi kedilerde ve köpeklerde ishale sebep olabiliyor.

Küflü ve bozulmuş gıdalar: Çok sayıda zararlı bakteriye sahip olan bu gıdalar kusmaya, ishale ve birçok organın zarar görmesine neden oluyor.

Mantar: Toksin içerebilen mantarlar, vücuttaki birçok sistemin bozulmasına ve hayvanın kriz geçirmesine neden oluyor.

Hurma: Hurma çekirdeği kabızlığa ve bağırsak iltihabına yol açıyor.

Çiğ yumurta:
Biyotin emilimini engelleyen avidin isimli enzimler içeren çiğ yumurtalar, deri ve tüy sorunlarına yol açabiliyor. Çiğ yumurtalar aynı zamanda salmonella bakterisi de içeriyor.