KÖPEKLER NEDEN OYUNCAKLARA ZARAR VERİR

KÖPEKLER NEDEN OYUNCAKLARA ZARAR VERİR

Köpeğinize yeni bir oyuncak aldınız ve bir hafta içinde köpeğiniz oyuncağı paramparça bir hale getirdi. Tamamen harap edildi, parçalara ayrıldı ve asla eski haline geri dönme olasılığı yok. Ya da bir gün sessiz sakin köpeğinizin oyuncaklarla oynadığını görünce, onların favori oyuncağını düşünebilirsiniz. Ama daha sonra birdenbire oyuncağı parçalarına ayırırken onu görmeniz mümkün.

Peki köpekler neden oyuncaklarını parçalarlar? Basit bir şekilde bu durum köpeklerin içgüdülerine dayanmaktadır. Oyuncaklarını av olarak düşünürler ve bu yüzden de onu yakalayıp parçalama dürtüsü yaşarlar. Oyuncağı fırlatıp almasını istediğinizde, oyuncağı av gibi görürler ve onu yakaladıkları zaman onu parçalayıp yemek isterler. Onlar hemen yiyecek bir şey bulmadıklarından, onu çiğnemeye devam ederler.

Vahşi ortamda olduklarında avları mutlaka ses çıkarır. Oyuncaklarda da bu durum olduğundan, bu durum onların içgüdüsel olarak avlanmalarını tetikler. Bu yüzdendir ki ses çıkaran oyuncaklar köpekler tarafından parçalanırlar. Üstelik parçalamaları ses kesilene kadar devam eder. Bu dürtü bazı köpeklerde o kadar güçlüdür ki bu oyuncağı herhangi bir tahrik unsuru olmadan çiğnerler. Oyuncakları onlara fırlatmanıza bile gerek kalmayacaktır. Bazı köpekler oyuncaklar küçük olduğu için onu yemeğe dahi kalkabilirler. Bu noktada oyuncağın içinde yemek ararlar.

Diğer yaygın inanış da oyuncakların köpekler için aşırı küçük oluşundan köpeklerin oyuncakları çiğnemesidir. Oyuncağa zarar vermek istemezler. Ama çok küçük oldukları için nasıl oynayacaklarını kestiremezler. Bazense sadece bir merak yüzünden oyuncağı parçalarlar. Çünkü ağızlarına aldıkları bu oyuncaktan bir parça çıkar. Ve onlar da içinde ne var merakı ile oyuncaktan eser bırakmazlar. Köpekler aynı zamanda sıkıcı oyuncaklarla ilgilenmek istemezler. Her zaman için içerisinde bir yiyecek ya da ödül varmış gibi çiğnerler.

Eğer köpeğiniz çiğnemekten hoşlanıyorsa ve ona çabucak paramparça olacak bir oyuncak verirseniz, bu muhtemelen yanlış bir oyuncak seçimidir. Bu durumda zor parçalanan ve çiğnenen bir oyuncak almanız gerekecektir. Böylece hem eskimesi hem de parçalanması zor olan kalın plastik bir oyuncak seçebilirsiniz.

Bazense köpekler sıkıldıklarından dolayı oyuncaklarını parçalarlar. Tuhaf olsa da insanlar da sıkıntıdan dolayı oyuncaklarını bu şekilde parçalayabilirler. Basit bir sıkıntı dışında köpekleri oyuncaklarını bu şekilde harap etmeye başka bir neden itmemelidir. Alındığı gibi köpekler bu oyuncakları mahvedebilirler ve oyuncağın ardından hiçbir şey kalmayabilir. Bunun nedeni de sadece saatlerce yalnız kalmalarından ve sıkılmalarından kaynaklı olabilir. Eğer köpeğinizin oyuncaklarını çiğnemesini ve onları parçalanmasını engellemek istiyorsanız, bunun için bazı yöntemler vardır. Bu yöntemlerden en iyisi kalın lastikten yapılmış daha sert oyuncak almak olabilir. Diğer bir seçenek de elbette onu eğitmek olacaktır. Elbette eğitmek her zaman etkili olmayabilir. Bazı köpekler eğitim sayesinde iyi olurken, bazıları eğitime cevap vermezler. Fazla çiğnemeyi sabitlemek tamamen köpeğin cinsine ve kişiliğine bağlı olmaktadır.